• tm78

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Testade i morse, och det var precis lika kritvitt som det alltid är...
    Så nu väntar jag bara på mensen, så att jag kan sätta igång med hormonsprutorna.

Vad skönt att han går upp så bra i vikt Draken!

Hoppas att du får 2 glada gubbar ikväll Tabbs

• tm78
    Vad skönt med ett så bra möte! Och även om det är långa väntetider så är ni ju i alla fall igång. Under tiden får ni bara fortsätta köra på själva   Om jag var du så hade jag nog försökt “säkra upp” idag också. Men det är inte så lätt att få det att bli naturligt när man vet att det är “den viktigaste dagen i månaden”... Jag har lyckats stressa min sambo till att inte kunna prestera alls på grund av det en gång... Det är ju helt fruktansvärt när sex är något man har för att man måste, och inte för att man vill

Och du, du ska helt klart ta emot en sjukskrivning i början av nästa graviditet om läkaren rekommenderar det!

Här är det status quo; inget plus, ingen mens. Men den är nog på G idag känns det som. I så fall är det sprutstart imorgon... Har lite blandade känslor inför det, men det blir skönt att äntligen få komma igång. Vi kör korta metoden, så ingen spray alltså. Ska hålla er underrättade om allt
  • tm78

Jobbigt med äggledarspolning Tabbs, men skönt ändå att det blir gjort. Det är ju väldigt varierande hur man upplever det tydligen, en del tycker inte att det gör ont alls!
    Jag gjorde inte en spolning, men en kontrastvätske-röntgen och det kändes inte överhuvudtaget när de höll på. Däremot hade jag typ som kraftig mensvärk i ett helt dygn efteråt... Men, inte värre än mensvärk alltså, och det har man ju stått ut med ett par gånger förr!

Mensen kom för övrigt igår kväll, men eftersom den kom ganska sent på kvällen så sa kliniken att jag skulle räkna idag som första dagen. Så - sprutstart 06:00 imorgon... Lite nervöst måste jag erkänna!

• tm78

350iE Puregon insprutat... Så nu är man igång! Det kändes ingenting alls, och var väldigt enkelt.
    På onsdag ska jag på första ultraljudet för att räkna äggblåsor, för att se hur jag svarar på bahndlingen...

• tm78
    {#emotions_dlg.flower}BIM {#emotions_dlg.flower} 
    ca 31/10 tabbs

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979
    1/3 Draken 
    27/3 Snöuggla
    9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v36 JLD1979
    v33 Snöuggla
    v30 CT11   

Nalle BF Nalle 
    121021, JLD1979 
    121114, Draken 
    121203 Snöuggla 
    121220 CT

ÄppleCOMING UPÄpple 
    24/10 VUL, tm78

BabyFÖDDABaby
    Drakens lille son!!
  • tm78
    CT11 skrev 2012-10-20 10:15:38 följande:

Spännande tm! Tänker på dig och hoppas att det går bra!
    Tack!
    Jo, än så länge mår jag bra. Känner inte speciellt mycket alls faktiskt. Jag är lite öm på magen där jag har satt sprutorna, och ibland småhugger det lite i magen - men annars ingenting. Men har ju bara sprutat 2 dagar än, så vi får väl se hur det utvecklar sig... Och på tisdag ska jag börja med antagonisten (den som hindrar min naturliga ägglossning) - den kan visst ge en del biverkningar... Jag ska hålla er uppdaterade!
  • tm78

Vad skönt att han äter, sover och växer Draken  

Lycka till med blodprover idag Tabbs! Är det AMH du ska ta? 

Vad menar du med att din sambo fick 31% i duglighet CT? Min sambo hade 20% rörliga spermier, och bara 11 % som rörde sig med nån slags mål och mening. Men till oss sa dom att hans prov var "nästan normalt", och att det inte var det som var orsaken till vår barnlöshet... Men jag tyckte att det lät lite! 

Idag har jag tagit två sprutor på morgonen, och antagonisten var lite värre än hormonstimuleringen. Tjockare nålspets = svårare att komma igenom huden = gjorde ondare. Men ingen större fara.

• tm78
    CT: Min sambo hade ganska många fler spermier ja... 80.7 milj, så då blir ju 11% nästan 9 milj dugliga spermier. I de papprena jag fick så stod det att normala värden var >16 milj totalt, och av dessa skulle >40% vara rörliga (dvs. minst 6,5 milj, som jag tolkar det) - så då stämmer det väl att kalla hans prov “nästan normalt” - enligt de siffror man opererar med i Norge. Procentvis få rörliga, men å andra sidan väldigt många! Vi har inte gjort så många ändringar i kosten eftersom vi åt LCHF redan innan (men slarvade en del i somras - kanske det gav utslag på provet som togs i slutet av augusti...?), men däremot har jag lagt till omega-3 och A,D,E-vitamin i sambons pillerhög Zink, Q10 och en B-vitaminblandning med folsyra har han fått sedan i våras. Det blir spännande att se hur provet ser ut nu när vi ska göra IVF, om det har ändrat sig något.
    Lycka till med mindfulness-kursen, och de sista inköpen! Herregud, vad tiden plötsligt har gått fort tycker jag... det var ju inte längesedan ni plussade!

Skönt att se att det inte hade hänt något allvarligt med JLD, man börjar ju undra när folk plötsligt försvinner!

Tabbs: Det är väl bra att alla/de flesta prover blir kontrollerade på nytt? Vad hade du för AMH för ett år sedan? Men jag hoppas ju egentligen att du aldrig får ta dag 4-6 proverna... Håller tummarna för 31. oktober! Jag hoppas också att det ser bra ut på VUL imorgon, är skitnervös för det faktiskt... Men det är ju inget jag kan göra!
  • tm78

Det var inte speciellt upplyftande på VUL igår. En pytteliten follikel på ena sidan, och två små + en jättestor på andra sidan. Den stora är för stor i förhållande till slemhinnan, så den är med största sannolikhet tom. Så då står hoppet till de 3 små... Jag ska på nytt VUL på måndag igen, för att se hur de växer.

• tm78
    Snöuggla skrev 2012-10-25 12:42:17 följande:
    Min bebis har fixerat sig :)
    Vad skönt! Då börjar det verkligen närma sig, ja...
Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?