tm78 skrev 2012-04-26 16:11:07 följande:
Allt detta tjat om barn och bebisar ja... Det är ganska frustrerande. Det är skrämmande ofta att folk säger ?när ska ni skaffa barn då??. Jag fattar inte hur man kan komma med en sån kommentar?! Om folk visste hur ont det gör när dom säger det... Nej, jag har inte tagit något progesteron nu, jag testade det förrförra månaden men bara efter ÄL. Det är nog psykisk stress eller något som skjuter på ägglossningen. Jag har inte mått speciellt bra på sista tiden och det påverkar ju såklart kroppen även fysiskt. Vet inte riktigt vad jag ska göra heller för att ändra på mitt tankesätt för att komma ur denna ?onda cirkeln? Tror jag närmar mig en depression på riktigt. Men, men... jag ska inte tynga ner er med mitt depp. Det är ju faktiskt inte synd om mig överhuvudtaget egentligen - jag har ett väldigt bra liv jämfört med otroligt många andra här i världen. Måste bara påminna mig själv om det oftare tror jag. Så, hej hopp nu skakar vi av oss det och går vidare. Draken och CT, ni får fylla i BF på listan också! Hade inte du gjort det en gång Draken förresten? Har det försvunnit någonstans på vägen? JLD, hoppas verkligen att järndroppet hjälper så att du får tillbaka lite energi! Det finns inget värre än att vara trött och orkeslös. CT, hur går det med din nedstämdhet? Hoppas att den bara var tillfällig! Draken, vilken dag är det jag ska hålla tummarna nästa vecka? Tabbs, färdig med mensen och redo för en ny runda snart?
Hej, på frågan om hur det går med min nedstämdhet... Alltså det är nästan sjukt, men jag är så otroligt negativ och har bara svarta tankar. Jag får för mig att det har legat latent inombords och nu kommer fram. Min ena syster blev otroligt arg och aggressiv under sin graviditet. Hon har mycket obearbetad ilska sen barndomen... Jag blir rädd att jag inte ska kunna njuta av graviditeten och skapa ett bra liv för barnet pga den här "mörkheten"...