• CT11

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Jag ogillar stark allt snack om barn o tillbehör, vänner som får barn är helt ointressant och folks födslar vill jag knappt höra talas om heller. De enda jag bryr mig om i grav-sammanhang är er här inne.

• CT11
    HjärtaÄLHjärta 
    ca 3-5/5 Tabbs 
    ca 21-23/4 tm78

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower}  
    ca 18/5 Tabbs 
    ca 7/5 tm78

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 
    9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v14 JLD1979 
    v12 Draken 
    v 7 CT11

Nalle BF Nalle 
    121026, JLD1979

BabyFÖDDABaby
  • CT11
    tm78 skrev 2012-04-26 16:11:07 följande:
    Allt detta tjat om barn och bebisar ja... Det är ganska frustrerande. Det är skrämmande ofta att folk säger ?när ska ni skaffa barn då??. Jag fattar inte hur man kan komma med en sån kommentar?! Om folk visste hur ont det gör när dom säger det... Nej, jag har inte tagit något progesteron nu, jag testade det förrförra månaden men bara efter ÄL. Det är nog psykisk stress eller något som skjuter på ägglossningen. Jag har inte mått speciellt bra på sista tiden och det påverkar ju såklart kroppen även fysiskt. Vet inte riktigt vad jag ska göra heller för att ändra på mitt tankesätt för att komma ur denna ?onda cirkeln? Tror jag närmar mig en depression på riktigt. Men, men... jag ska inte tynga ner er med mitt depp. Det är ju faktiskt inte synd om mig överhuvudtaget egentligen - jag har ett väldigt bra liv jämfört med otroligt många andra här i världen. Måste bara påminna mig själv om det oftare tror jag. Så, hej hopp nu skakar vi av oss det och går vidare. Draken och CT, ni får fylla i BF på listan också! Hade inte du gjort det en gång Draken förresten? Har det försvunnit någonstans på vägen? JLD, hoppas verkligen att järndroppet hjälper så att du får tillbaka lite energi! Det finns inget värre än att vara trött och orkeslös. CT, hur går det med din nedstämdhet? Hoppas att den bara var tillfällig! Draken, vilken dag är det jag ska hålla tummarna nästa vecka? Tabbs, färdig med mensen och redo för en ny runda snart?

Hej, på frågan om hur det går med min nedstämdhet... Alltså det är nästan sjukt, men jag är så otroligt negativ och har bara svarta tankar. Jag får för mig att det har legat latent inombords och nu kommer fram. Min ena syster blev otroligt arg och aggressiv under sin graviditet. Hon har mycket obearbetad ilska sen barndomen... Jag blir rädd att jag inte ska kunna njuta av graviditeten och skapa ett bra liv för barnet pga den här "mörkheten"...
  • CT11
    JLD1979 skrev 2012-04-28 12:29:23 följande:
    Sitter för en gång skull vid datan och jag tycker det är så skoj å få se andra bilder så tänkte dela med mig lite här och hoppas det inte dröjer allt för länge innan alla i denna grupp kommer få göra samma sak :)

KUB v12+5

Har gått upp 4,5kg totalt.

Jag vill ha en riktig mage juh... en sån där kulmage. När får man den egentligen? :(

Häftiga bilder!
  • CT11

Fick nyss en kraftig & blodig flytning med färskt blod. Har inte ont, avvaktar.

• CT11

Hmm nej hon nämnde inget om blod där. Jag har inte blödit någonting mer, o ska försöka boka nytt vul i veckan eller nästa.. Åååh denna ångest!! Jag mår asilla dessutom och har gröt-järna. Hänger inte med, blod?? What... Jag avvaktar..... Obestämd

• CT11

Hej, känner mig lite lugnare. Pratade med bm på den mvc där jag ska skriva in mig och enligt henne låter det lugnt, hon sa att om blodet följer med flytning så är det sällan tecken på missfall. Samt att det är vanligt med lite blod i samband med hård mage, man krystar liksom på toa. Och det är precis vad jag gjorde igår... Mina tarmar har helt slagits ut och faktum är att jag har undrat om någonting händer med grav om jag tar i för mycket. Så förhoppningsvis kan det vara en anledning. Blöder inte mycket nu, lite lite ljust på pappret men har ju i te ont och det ökar ju inte.

• CT11
    tm78 skrev 2012-04-30 09:43:58 följande:
    Hej alla! Det är några dagar sedan jag kikade här nu, behövde en liten paus. Snöuggla: Välkommen hit Jag håller tummarna för att det går bra denna gången! Som sagt tidigare, så är det ju inte speciellt vanligt med 3 MF/MA i rad. CT: Åh nej, vad är det som händer? Hoppas VERKLIGEN att det inte är någon fara. Men det är ju ett gott tecken att du inte har blödit mer, och att du inte har ont. JLD: Vilka fina bilder! Draken: Bara 3 dagar kvar till NUPP... Då får vi kanske se bilder på ditt lilla gryn också? Och sedan kan du slappna av! Tabbs: ÄL nu i dagarna? Ego: ÄL kom till slut, men vi lyckades inte få till det så bra just då Så jag har inte så stora förhoppningar. Nästa mens så ringer jag läkaren och så får vi ta det därifrån. Tänkte att jag skulle prova akupunktur då med. Det kanske kan stabilisera mitt humör i alla fall?

Skönt med lite paus:) Men välkommen tillbaka!
  • CT11

Draken- åh kan verkligen relatera!! Fy tusan för dessa småblödningar, även om jag får för mig nu att det inte är någon fara så är det så "onödigt" störningsmoment. Jag tänker att det kanske har någonting med moderkakan att göra och dess utveckling, det sker väl i v12? Har du stött i någonting med magen? Är du hård i magen...? Sex? Eller fysisk ansträngning? Sånt verkar ju kunna bidra. KRAM

Tabbs- hoppas ÄL testerna gav bra utdelningFlört

Jag blev ganska hårt knuffad i magen igår (fulla ungdomar på valborg Demon) och idag har jag fått för mig att fostret dog av det och att jag är helt ogravid nu, tycker typ att min svullna magen har pyst ihop.... Hoppas inte. Jag ska boka VUL hos Ultraljudsbarnmorskorna imorgon. Har hört att de är riktigt bra där. 

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?