Inlägg från: JLD1979 |Visa alla inlägg
  • JLD1979

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Draken: en blå flaska på systemet som heter Isabella spagnolo. Den är som vitt mousserande vin fast utan eftersmaken av alkohol när man sväljer. Smakar fräscht å friskt. Läskande verkligen. Bra till båler med. Perfekt i picknickkorgen i sommar. 0,00% alkohol oxå. Alkoholfria cider på bolaget smakar som de man kan köpa på Ica. Enda skillnaden är att de på bolaget är löjligt dyra.

Vad drack du för nått? Vet du vad det hette?

• JLD1979
    Snöuggla skrev 2012-05-13 10:57:37 följande:
    haha, jag går runt och räknar ner timmar vissa dagar. Ska ta blodprov imorgon jag hatar när dom tar blod av mig...Man kan ge mig 10 sprutor men ta ett litet rör blod gör mig helt vimsig.

V11+0 idag iallafall (även om jag tror den är några dagar mindre) 
    Å jag gillar inga stick alls. Vare sig jag får nått el de tar.
    Ska ta blodprov den 22 maj och sedan så RUL 24 maj och träffa BM den 29 maj.

Kommer ihåg när jag var i vecka 13 just den veckan kändes som en evighet och så nu helt plöstligt är jag i v 17. Efter v 13 börjar det gå lite fortare tycker jag.. då är ju den mest kritiska perioden över så det är nog det som gör det.

Just nu är jag i Ingen Kvinnas Land.
    Jag kan inte ha mina gamla kläder för det är för tajt över bysten (är en klänning/tunika person) och de riktiga mamma-kläderna är för stora för magen fyller inte ut dem än så det ser mer ut som vilja men inte kunna.
    ♥ BF 121026 ♥
  • JLD1979
    Snöuggla skrev 2012-05-13 13:18:42 följande:
    Tog på mig mamma byxor idag, har ingen "gravidmage" ännu ,mer en svullen fettvalks boll... Vek ner kanten så funkar det toppen och jag slipper andnöd :)

oh jag önskar att allt går bra och att jag får min fina bula :) 
    Hoppas jag med. Trodde jag skulle börja få en kula men tydligen inte... den kommer nog först till slutet av juni el så... *otålig*
    ♥ BF 121026 ♥
  • JLD1979

Draken: Tror som tabbs säger att det kan vara slemhinnor som är sköra.

Många brukar kunna känna bebisen i den veckan jag är i... men jag känner då inget. *muttra*

♥ BF 121026 ♥
  • JLD1979
    v.18 och fortfarande inte känt bebis...
    Det positiva är att idag är det exakt en vecka kvar till RUL.

HjärtaÄLHjärta
    ca 3-5/5 Tabbs
    ca 19-22/5 tm78

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower} 
    ca 18/5 Tabbs
    ca 4-6/6 tm78

PlusPLUSPlus
    11/2, JLD1979
    1/3 Draken 27/3
    Snöuggla 9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid
    v18 JLD1979
    v15 Draken
    v11 Snöuggla
    v9 CT11  

Nalle BF Nalle
    121026, JLD1979
    121112, Draken men allt över v 36 är bara bonus enl läk, pga min hjärtformade livmoder
    121201 Snöuggla (om jag räknat rätt)
    121215 CT

BabyFÖDDABaby
    ♥ BF 121026 ♥
  • JLD1979
    CT11 skrev 2012-05-18 10:25:51 följande:
    Hej allihopa! Tabbs- grattis till din födelsedag!! Just nu önskar jag att jag inte vore gravid.. Mitt psyke är satt ur spel och illamåendet och tröttheten får mig att nästan ångra alltihop. Så ett glad vin och en oförstörd fräsch kropp känns såååå avundsvärt. Jah, ni hör ju;). Kram på er och hoppas alla har en trevlig helg!
    Been there. Done that. Vet precis hur det känns. Håll ut! Det blir bättre. *styrke kram*
    ♥ BF 121026 ♥
  • JLD1979
    Tabbs2 skrev 2012-05-21 09:41:36 följande:
    Hej på er!
    Tack för grattis:)

Har haft en fin helg, underbart väder o massa god mat o dryck!

Va på skansen igår-shit vilket eldprov! Jag o mannen tittade på varandra i bilen på vägen hem o undrade hur fasen man ska orka med att ha egna barn...:)

Tanten dök punktligt upp i lördags så nu får man ladda inför nästa äl..jipii el nåt....

Hoppas ni andra mår bra?

CT- tror att det är vanligt att känna som du gör, även fast man gärna vill ha barn så är det ju så mkt som händer med en, o hormoner o annat... hoppas d blir bättre snart!
    Mysigt med skansen. Minns inte när jag var där sist.
    Kan tänka mig att man får sig en riktig funderare när man ser alla barn röjja runt på öppen yta och i ett multumantal. Jag tänker hela tiden så att kan de i "unga mödrar" så kan fanimej jag allt och lite till.

Själv så fortsätter jag med mitt aggrohumör. Vaknar irriterad, helt utan anledning och så ska jag på toa (vad annars) och så lossnar handtaget i dörren och jag får frispel.

Igår så skulle vi på husvisning. Hade tränat och duschat och skulle klä på mig för att åka. Då hittade jag inte BH:n jag ville ha så då ville jag absolut inte åka på visning längre och vart på ett jävla humör så sambon vände upp och ned på lägenheten för att hitta den så att jag gick med på att åka.

I veckan föreslog min sambo att vi kunde åka till danmark i sommar på semester och jag tyckte det var det dummaste jag hört och undra va f-n vi skulle dit o göra?!? J-kla puckad idé helt enkelt. Där fick han sig en verbal snyting oxå.

Nu såhär i efterhand så fattar ju jag oxå att jag överreagerar men just där och då så är hela världen helt vrickad och borde stämmas för allmän idioti el nått.

Jag är inte alls gråtmild av mig. Jag är aggresiv. Jag kan gråta till söta filmer och djur på tv men annars är jag mest aggro. Väldigt lätt irriterad. Så lätt så det är löjligt.

Var in på www.stressmottagningen.nu och gjorde lite tester på deras hemsida. Jag highscora alla deras tester på både stress och utmattning så nu på onsd när jag ska till läkaren ska jag be honom remitera mig dit. Jag tror det skulle vara bra för mig.

Annars är det inte mycket mer nu än nedräkning till RUL nu på torsd.

Hur är det med er andra?
    ♥ BF 121026 ♥
  • JLD1979

Påtal om viktuppgång vid graviditet... Jag är ju Gastric Bypass opererad och har haft problem med smärtor i samband med matintag så jag har gått hos en dietist.

Idag har jag varit på det andra dietistbesöket.

Jag äter bra ur näringssynpunkt. Problemet är att jag får i mig för lite kalorier. Som gravid bör man få i sig ca 2500 kalorier och dessa ska ju då inte komma från skräpmat, godis och liknande utan vanlig husmanskost.

Jag hade lämnat in min matdagbok till henne förra veckan och när hon räknade på vad jag åt så snittar jag på 1400kalorier/dag. Ett underskott på 1100 kalorier/dag alltså.

Detta har inte med vikten el viktuppgången att göra utan man behöver få i sig en viss mängd energi för att kunna få i sig de näringsämnen dvs vitaminer och mineraler som bebisen OCH jag behöver. Just nu så tar bebisen allt och jag får för lite. Äter man dessa 2500kalorier och de kommer från rätt källor (bra näringstät mat) så ger det inte nån direkt viktuppgång i fett för bebisen kommer att ta det mesta och det som blir över efter det är vad du behöver för att må bra.

Sedan har vi ju min mamma som snabbt har påpekat just min viktuppgång att det är för mycket och inte bra för mig/bebis. Jag har nu gått upp närmare 7kg trots att jag äter på tok för lite. Så det säger ju rätt mycket om just graviditet och viktuppgång. Bara för att du går upp 20 kilo så behöver inte det vara fett. Du kan vara en sån som samlar väldigt mycket vatten.

Jag har nästan inga fotknölar längre och jag är idag bara i v.18 så jag har nog samlat väldigt mycket vatten redan och sedan så har mina bröst blivit 3 ggr så stora sedan invägningen så... min Mamma kan ta sina kommentarer om min viktuppgång och köra upp dem nånstans. Jag håller mig till det som min dietist råder mig till dvs försöka Äta Mer!

Sedan Hollywoodkändisar börja svälta sig under graviditet och sedan hetsbanta bort all mammavikt på 3 veckor efter förlossningen så har det blivit en vansinnig vikthets kring graviditet. Tycker det är riktigt läskigt hur det har blivit faktiskt. Klart man inte vill gå upp mer än nödvändigt men de som gör allt för att inte gå upp nått alls trots att de sen innan är normalviktiga... det är mest sorgligt. Det har som blivit en dödssynd att gå upp över 10 kg under en graviditet.

♥ BF 121026 ♥
Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?