• CT11

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Tabbs2 skrev 2012-03-20 12:40:20 följande:
    Jippi CT va bra:) Hoppas hoppas att de får fram ngra riktigt fina simmare till ditt guldägg!

Ego...fick ett supersvagt andra streck idag på testlagrets graviditetstest..så svagt det kan bli kan man säga...men det är ändå där så jag kan inte ignorera det...är på ÄL+10 så det är ju inte konstigt att det är svagt...
    men hur ska jag göra nu? ska ju börja med progesteronvagitorer från plus...är detta ett plus då eller ska jag vänta tills det blir starkare? eller är det inte bättre att börja med prog ändå, det kan väl inte påverka gravtesten sen o så?
    åh hur fasen ska jag palla med det här? man kan ju tycka att man haft massa tid på sig att förbereda sig mentalt, men jag är redan ett smärre nervvrak...men min hjärna blockerar på ngt vis också..jag har inte ens sagt ngt till sambon...knappt jag vågar skriva här...
    Wow!!!!!! Helt otroligt Tabbs! Väntar med spänning på starkare provresultat....!
  • CT11
    JLD1979 skrev 2012-03-21 08:53:29 följande:
    Hej tjejer,

Länge sedan jag orkade skriva. Har dock läst lite här inne ändå. Här händer det grejer minsann :)

Grattis Tabbs!
    CT, mina tankar går till dig på torsdag!

och jag hoppas att graviditetsviruset smittar allihopa här inne!

Jag blev igår sjukskriven för depression. hade det för 7 år sedan så jag kände igen symtomen och tog kontakt med min läkare jag hade då. Så nu är jag sjukskriven på 100% och hoppas att det vänder och att jag inte åker på nån förlossningsdepression i framtiden :(

Mitt illamående har lättat. Det är inte lika intensivt längre och så är det oftast vid em och kvällstid. Annars har jag inte så många symtom på graviditeten. vet inte om det har att göra med att jag mår dåligt psykiskt och därför som inte kan "se" gravsymtomen längre. Men det gör mig orolig över att jag har fått MF igen bara det att kroppen inte har stött ut d et än.

Kan man boka ett privat UL nånstans på nått sätt i Stockholm?

Kram på er!
    Åh! Vet hur det känns... Stor kram!!
  • CT11
    Tabbs2 skrev 2012-03-21 15:50:00 följande:
    Tack för uppmuntran:)

Näe jag är inte ens på BIM, det är på fre el lö..så jag vet att det är tidigt..det är lite det som stör mig också..att jag redan testat o fått positivt....hade jag väntat till BIM o fått neg då så hade jag ju sluppit den här ångesten...
    Jag tog ett test för att jag va så säker på att jag va gravid..nu är jag inte lika säker längre vilket också gör att jag tänker att det e kört...
    Men ska försöka göra som ni säger (men kan inte lova ngt) o inte testa förrän på fredag..då borde det vara ett tydligt ja el nej...

Draken förstår att tiden kryper fram...men håll ut:)
    Tabbs- jag tycker att det låter positivt. När jag fick mitt missfall i julas var det miljarder andra personer som fått blödning kring mens/BIM därför att man stöter ut gammalt blod som lagrats inför mensen. Så ingen fara! Förstår att du nojar, såklart alla vi här inne vet ju precis hur du känner just nu (tror jag!) men jag tror som Draken - gör det till ett projekt att inte testa mer. Se det som en mysig grej att det kanske kanske är sant- och bli gladare när du får ett starkare sträck! 

Det är så fint väder nu- ut och njut, planera sommaren eller påsken och låsas som att du inte bryr dig, som du gjorde förra veckan:)

KRAM! 
  • CT11
    Draken skrev 2012-03-21 19:34:35 följande:
    CT, jag håller på dig imorgon. Kram

Åh tack, det är sån spänning! Har äl idag så blir lite orolig att imorgon ska vara för sent för insem men försöker hålla huvudet kallt. Sambon simmare kan också bli en surprise.... Japp, vi får se helt enkelt:) KRAM alla här inne!
  • CT11
    Tabbs2 skrev 2012-03-22 09:43:20 följande:
    Hej på er! testade trots allt imorses..hade hållt mig hela natten.. helt blankt va testet nu, så nu hoppas jag blödningen kommer igång ordentligt snart... Känner mig inte så ledsen mest tom, trött och uppgiven... runt nästa ÄL är vi lediga känns skönt men börjar mer o mer känna att det här kommer aldrig att gå...   skönt att det är sol o vår på gång iaf:)

Åh
  • CT11

Nu är jag insemineradFlört.  Min enda tappra blåsa var ok stor och den arma sambons simmare hade faktiskt ökat till 6 miljoner! Jippiee! Det ska firas ikvällSkål. Han har varit så duktig med zink, folsyra och nyttig mat etc så det kan vara det som hjälpt. 

Nu är det en ringa väntan, ca 3 veckor. Sen får vi se....  

Tabbs- testar du igen imorgon eller i helgen? Man kan ju få blankt tills flera dagar efter BIM... 

• CT11
    JLD1979 skrev 2012-03-22 17:02:25 följande:
    CT: Här hålls tummar och tår!

VUL gick bra idag. *lättad*
    Hjärtat slog och allt såg normal ut. Nu kan jag släppa den biten iallafall. *andas ut*
    skönt!! Ta det lugnt nu ett tag framöver! Drömmer
  • CT11
    Draken skrev 2012-03-24 13:00:10 följande:
    Tack JLD, men det är avsaknaden av symtom som skrämmer mig... Borde jag inte känna något? Vecka 10, vad skönt, då är fostret nästan färdigutvecklat. Efter vecka 12 ska det ju bara växa. :)

Kan man ta ett nytt grav test för att se om hcg nivån fortfarande är hög??
  • CT11
    Draken skrev 2012-03-25 10:43:12 följande:
    Done! Tack för tips. Det var starkt. Ingen säkerhet såklart men bättre än att det var svagt... CT, har du smält inseminationen? Vad har du hittat på i helgen?

skönt Draken! Att testet var starkt kanske ger en liiiten tröst iaf? Jag tänker på dig på onsdag, du måste berätta sen hur det gick på vul. Själv är jag positiv och glad efter beskedet att sambon ökat sitt antal simmare, nu har vi bättre chanser. Har nu istället börjat stor-nojja mig över mina ägg, att de håller kvalitet och kan bli befruktade. Det märks väl först på Ivf om äggen är bra eller nedsatta?? Anyway, vi får se. Massa annat bra som händer framöver och sommartid idag!! Härligt;)
  • CT11
    Draken skrev 2012-03-24 08:57:34 följande:
    ToppenSkrattande Simma nu för tusan!!!!! Bra av din sambo att ha lyckats med kost. Nu håller jag tummarna allt jag bara kan...
    Tack!
Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?