• Fluffskalle

Fattar mig ej på vissa fattiga

Anonym skrev 2011-06-02 15:18:58 följande:
    Från bloggen:

"Jag är 19 år och tar studenten om knappt två veckor. Det gör ont att veta att min mamma, min underbara mamma, som sparat 1000 kronor i månaden sedan augusti inför min student, inte själv har en säng att sova i pga. det."

"Alla mammor och pappor som finns och lever ensamma och försöker få allt att gå ihop, ni är värda guld. Att ni finns och älskar era barn trots hårda ekonomiska situationer, det är värt mer än något."

Sophie, som tog studenten förra året, uppskattar att hennes studentfirande kostade 6 000 kronor, med flak, balklänning, bil och champagne.

Snacka om felprioritering. Mina ungar skulle inte få 6000 till studenten, och då har vi ändå över 60.000 netto varje månad. Jag tycker att det är helt hutlöst!
    Håller med. Som min kommentar där var:

Jag hoppas att jag missförstått. Men Sofis mamma har alltså inte en säng att sova i ens en gång för att hon sparat 1000 kr extra sedan augusti (10 000 kr?) för att Sofi ska få bl a dricka champagne? Är inte det en märklig prioritering så vet jag inte vad. Hur hittar folk med ansträngd ekonomi ens en balklänning för över 1000 kr, varför kollar de inte på ellos t ex? "Skammen" att inte ha fina märkeskläder på studenten måste väl vara mindre än den att inte ha mat och en säng att sova i.
Svar på tråden Fattar mig ej på vissa fattiga