• roffe

Fattar mig ej på vissa fattiga

Anonym (Trött) skrev 2011-06-02 22:40:13 följande:
    Innan du skickarin din ansökan så får du prata med en handläggare eller motagnings gruppen och ja på ansökan står det svensk medborgare???????!!!!!!!!!!! kryss eller ej!!!!
    jag tycker det är fel helt fel hur socialen gör skillnad på svenskar och invandrare!!

vi har inte ens bostäder till oss som bor här å än mindre jobb så hur va tanken med att packa in ännu fler?? ska alla vara bostadslösa och arbetslösa? eller får man hjälp från socialen med lite pengar till extra filtar å en vip biljett under bron??!?? finns ingen logik alls i hur dom tänker!!
    å varför ge folk som inte ens firar jul 2000kr extra i julklapp när folk som firar skulle hurra såå mycket mer för dom för man får en möjlighet att köpa julklappar!! totalt sinnesrubbat!!
    Man får inga extra pengar till jul. Extra pengar existerar inte. Hade det funnits pengar till det, så hade dom nog hellre delats upp så folk fått lite extra varje månad istället.

Jag vet inte om du hittar på detta själv eller om någon rasist sitter och lurar i dig massa sjuka saker. Du bör nog ringa soc i din kommun och fråga dom hur mkt man får i månaden så ser du själv. Där jag bor får man hyran + existensminimum. Oavsett om man heter Anna eller Ahmed.
Svar på tråden Fattar mig ej på vissa fattiga