• Inima

Har Du koll på huvudstäder?

Fuskar du så är du en tönt!

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Har Du koll på huvudstäder?
  • M C

Jag är skitdålig på balkanländerna, det är ett sabla gytter om ni frågar efter min åsikt. *gammal kärring, javisst*
    7 rätt på snabbgenomgång.

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Inima
    Stormorsan skrev 2011-06-01 21:25:32 följande:

Ditt bästa resultat är 9 rätt av 10 möjliga, du har försökt 1 gånger.

Quizet har tagits av 23 person(er) och det genomsnittliga resultatet för alla deltagare är 7 rätt.

Hade fel på första.

Den är en liten luring minsann
  • Mara

Hade fel på de fyra första. Skyller på att Europa såg annorlunda ut när jag gick i skolan

• Tecken
    Mara skrev 2011-06-01 21:41:22 följande:

Hade fel på de fyra första. Skyller på att Europa såg annorlunda ut när jag gick i skolan

Och det är ju särskilt applicerbart på de två första alternativen
  • feministbrud

Alla rätt, men så är också länder och huvudstäder min specialitet!

• Red Velvet

7 rätt. Missade på Ljubljana, Tirana & Tegucigalpa. Geografi är inte min starka sida.

• Åsa

Alla rätt, fick fundera på Ljubljana. Men det var en väldig Balkan-dominans; det säger ju inte mycket om kunskaper om huvudstäder i allmänhet.

• Inima
    Åsa skrev 2011-06-01 21:57:56 följande:
    Alla rätt, fick fundera på Ljubljana. Men det var en väldig Balkan-dominans; det säger ju inte mycket om kunskaper om huvudstäder i allmänhet.
    Jag tog de som brukar blandas ihop, det är ju budapest och bukarest , ljubljana är det slovakien eller slovenien...
  • Inima
    Mara skrev 2011-06-01 21:41:22 följande:

Var meningen att börja snällt
Svar på tråden Har Du koll på huvudstäder?