Inlägg från: Hjärtat längtar |Visa alla inlägg
  • Hjärtat längtar

Vilket land är rätt för oss?

TS:

Jag skulle nog tittat mest på Tjeckien eller Sri lanka om jag var ni, eftersom ni vill ha ett litet barn! Båda de länderna skulle ni ju få skicka till direkt när ni fått medgivandet!

Jag är osäker på om jag skulle gått med i AC, endast i tanke på syskon isf. Vad gäller AC:s länder måste man ju i del flesta fall stå i 2-3 år innan man får skicka till landet.

Kanske kan Kina, barn med sn vara ett alternativ genom AC eller BV. 

Vi är medlemmar i AC, BFA och BV. Men det lutar nu mot att vi adopterar från Taiwan CSS genom BV.

Lycka till! SkrattandeIntressant med landval! 

• Hjärtat längtar
    leia83 skrev 2011-05-31 21:21:55 följande:
    GreenGal: Ja sri lanka är ett alternativ. Hur ser det ut med åldern där? Måste båda vara 30 fyllda? 
    Vi har ju stått i kö ett tag så du menar att vi kan skicka direkt när vi är färdiga med utredningen? Det vore ju helt fantastiskt Hur lång kö är det sen i landet vet du det? 
    Vi tänkte väl i så fall att vi ställer oss i kö till AC för ett syskon, två ska det bli
    Jag insåg nyss att det kanske inte är så långt bort med ett barn som jag först trodde....jösses vilken känsla  
    Nej minst 25 år måste man va. Det är indien som man måste vara 30.
    Väntetid i landet 18-24 mån. Jag tror det adopteras det mest spädbarn därifrån.
    Idoli skrev 2011-05-31 21:25:18 följande:
    Jag pratade med BFA idag om Tjeckien. I motsatt till vad hemsidan säger så meddelade dem oss att barnen i tjeckien oftast är lite äldre och att de därför vill ha äldre föräldrar dit - varpå vi inte tycktes passa så bra in på deras kriterier.
    Vad konstigt! Dumt att det står fel på hemsidan, det är ju där man tittar för att få information!
    Det står ju att barnen från slovakien i regel är minst 2 år gamla, men det kanske inte heller stämmer...
Svar på tråden Vilket land är rätt för oss?