villsågärna38 skrev 2011-05-31 20:21:19 följande:
Ja ställ er i kö där med tycker jag. Tror att Colombia hade varit som klippt och skuret för er som är så pass unga. Det är ju även alltid bra att stå i två köer, om inte annat så för framtida syskon
Tycker att ni även ska kika på t ex Tjeckien om din man är max ett par år äldre än dig. Där adopterar man romska barn och jag har förstått att en del är rätt små därifrån, man kan som lägst ha medgivande för 0- inte fyllda två år. Eller kanske Polen? Om ni kan tänka er att resa två gånger och stanna ca 7 veckor sista gången så kan ju det vara ett jättebra land för er. Sydkorea och Etiopien via AC är ju också bra men där är väntetiderna jättelånga, ca 3,5 år för att få skicka till landet. Vi hade Etiopien i sikte men har lagt ner den planen nu, för lång väntetid för oss även om vi stått 2 år i kö redan nu. Att ni är unga kanske hindrar er från vissa länder men det som är bra är att ni har framtiden för er att adoptera flera barn. Kanske blir det via Bfa den första gången och sen nästa gång via AC eftersom ni då kan samla kötid där under tiden. Vi kommer bara att kunna adoptera en gång eftersom jag fyllt 40 och funderar just nu på om vi ska adoptera ett eller två barn. Jättetufft att ta ställning till - klarar vi två på en gång? Kommer vi att kunna vara tillräckligt bra föräldrar då, räcka till? Och om vi adopterar ett barn så får det aldrig chans till syskon. Inte helt okomplicerade beslut att fatta.... Lycka till i era funderingar på länder! Kram
Klart ni klarar två!
Tänk vad bra för barnen också. Önskar att vår kommun var lite mer generös med syskonmedgivande