Inlägg från: Isalel |Visa alla inlägg
  • Isalel

Vad skulle ni göra??

uschv vad vidrigt att lägga över ansvaret på barnen! Usch vilken metod, mobbning från vuxna är vad det är...
    Skulle nog inte välja en skola längre bort, men se till att prata med rektorn så att lärarna använder sig av bättre metoder för att lyckas få ner ljudnivån, det ansvaret kan man inte lägga över på barnen!

• Isalel
    skånegås skrev 2011-05-31 12:18:16 följande:
    En förälder har redan pratat med rektorn som tydligen tyckte det var ok med pizzeriabesöket Godiset visste han inte om. Dock kommer han att sluta efter sommaren och vem som kommer sen har vi ingen aning om. Jag vill ju inte gärna chansa heller. Vet en mamma till en tidigare elev som också haft konflikter med den läraren...

... och min kille är troligen en sån som skulle bli betraktad som bråkig om han kom i den miljön. Nu i förskoleklassen fungerar det bra, med bra lärare. Men av sån behandling tror inte jag han blir så rolig att ha och göra med Har till och från problem med honom hemma då han bråkar mycket med syskonen...
    Tror aldrig att det kan vara tillåtet om man skulle gå högre upp med det. Känns ju uråldrigt och skitdumt!
    Blir uppriktigt ledsen när jag läser om vuxna som inte tar sitt egna ansvar och straffar barn som inte har lika stor förmåga att kontrollera sig själva som vuxna har...
    Ingen unge ska behöva gå i sån klass, tänk vad utpekade barnen ska känna sig, och vad signalerar det till dom "duktiga" barnen? Bläk...

Men förstår om man inte orkar ta fighten, men 1,5 mil till skolan borde väl göra er lite handikappade också i framtiden? Då kan han aldrig ta sig på egen hand till skolan å så?
Svar på tråden Vad skulle ni göra??