• Leas

Vad är det man ska vara orolig för om ens 15-månaders är kort och väger lite??

Min dotter är 15 månader och väger 8170g och är 74,5cm lång. Ligger en bra bit under kurvan och har egentligen alltid gjort det. Hade normalvikt när hon föddes 3420g och 49cm.

Bvc-kvinnan frågade mig om jag var orolig.. Jag tänker på det eftersom ingen av oss har legat under kurvan som barn men jag vet inte vad jag ska vara orolig över.. Vet ni?
    Hon är pigg och har aldrig varit en storätare men äter hyffsat bra nu tycker jag. 

Ni som har äldre barn som har varit små i den här åldern, är dem fortfarande små?

• Svar på tråden Vad är det man ska vara orolig för om ens 15-månaders är kort och väger lite??
  • Leas

Busbellan- du har rätt i att man kan va liten utan att det är nåt fel. Blir lite nojjig efter besöket bara och sen eftersom vi inte är korta. Man ska ju inte jämföra med andra men är så less på att hela tiden få höra hur liten hon är.

Siris mamma- Vad skönt att höra.. Vi har fått lov att gå på extravägningar och idag frågade dem om hon hade diareér, och jag som tyckte att hon har börjat äta så bra :(

• Leas

Vittra- jag vet ju det också men sen börjar osäkerheten gnaga ibland, speciellt efter bvc-besök :)

• Leas

Siris mamma- den har dippat någon gång men nu gick den sakta uppåt :)

• Leas

Busbellan- ok, kan vara någon avlägsen släktings gener som spökar runt kanske :) Nä men då är det ungefär som oss.. 1,70 och 1,82

• Leas

Siris mamma- nej, jag ångrar att jag inte frågade det idag.. Började fundera på det när vi kom hem. Som sagt hon är ju pigg annars.

• Leas

Maria12- ja, det har du rätt i! tack :)

• Leas

SladdispåG- vi är 1,70 och 1,82. Hon brås inte på oss men kanske på någon annan k släkten. Vem vet hon kanske växer på sig:) Hennes storebror är normalviktig och lång.

• Leas

Alisa- känner oss inte så pass oroliga pga att hon är så pigg annars. När dem på bvc tittar på mig med ömkan och suckar och frågar om jag är orolig så började jag fundera... Vad är det som jag ska vara orolig över, vad kan hända..

Svar på tråden Vad är det man ska vara orolig för om ens 15-månaders är kort och väger lite??