Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Flytt till Tyskland - tyskt dagis/skola?

Lever tråden fortfarande ? eller så kanske man inte får kontakt med er eller ?

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ mamma84.bloggagratis.se/
  • 3 barns mamma84
    Miamaria87 skrev 2011-07-12 20:33:42 följande:

Jag vet inte om det finns andra Tysklandstrådar som lever? Bor du i Tyskland? Vi står fortfarande inför beslutet om vi ska flytta till Tyskland eller inte, hela processen har blivit lite utdragen. Om flytten blir av så flyttar vi nog till årsskiftet. Vi oroar oss mest för hur det ska påverka vår dotter som är född -05, och undrar om hon hinner lära sig prata flytande tyska på 9 mån eftersom hon isf ska börja tysk skola i sept nästa år. Men förmodligen är det vi som ser onödigt många hinder, barn lär sig nog språk snabbare än vad man tror! 

Nej vi bor i danmark södrajylland min dotter är 05:a och hon har bott som vi hela livet i sverige men du underskatta inte henne det tog min dotter 1 månad !! och hon kunde bara danska flytande och fick talepedagåg med
    Min son är 08:a och förstår och pratar hmm sådär men det kommer

varför flyttar ni inte till dk ?   
  • 3 barns mamma84
    Miamaria87 skrev 2011-07-13 10:23:25 följande:
    Vad skönt att höra att det gick så fort för din dotter att lära sig språket. Det blir säkert inga problem! Min man jobbar för ett tyskt företag, det är därför vi fått erbjudande om att flytta till just Tyskland.
    Okej men du det kommer gå bra bara skaffa talepedagång det kommer hon att få när ni kommer till palts dagiset ..

Ja hon är lättlärs denna fisgryn i aug är det skola  
Svar på tråden Flytt till Tyskland - tyskt dagis/skola?