• Patetiskanka

Nan 2?

Min son är 1 månad imorgon (han är född 27 april) , och har fått ersättning från det att han var cirka 1½ vecka då amningen inte alls gick, varken för mig eller för min son.

Han var/är en väldigt stor bebis, vägde 4700 och var 57 lång när han föddes.
    Han får 160 ml Nan 1, och håller sig knappt mätt 2 timmar.

Min fråga är om jag kan börja ge han Nan 2 istället? Så han håller sig mätt längre.
    Nu menar jag inte att ersätta helt och hållet med nan 2, utan kanske bara något enstaka mål om dagen till en början.

• Svar på tråden Nan 2?
  • Labolina3

om jag minns rätt så kan man ge nan2 från födseln till barn som inte ammas...så visst kan du testa det! Läs på paketet...

• ninaelisabet

Jag gav min matglada tös (iochförsig Lemolac 2) sen hon var ca 2,5 månader eftersom hon åt 210 ml och inte blev mätt av det.

Tror det är väldigt olika från barn till barn hur länge de kan äta bara 1:an, det som står på förpackningarna är ju från 4 månader men om inte barnet är mätt så vad ska man göra?

Har inte märkt några alls effekter av att hon fick 2:an 1,5 mån för tidigt, hon är alltid glad och mätt och har inte fått mer ont i magen eller kräkts mer eller nånting.

Men du kan ju börja blanda hälften/hälften och se om det hjälper? Eller börja med att ge honom mer mat, han kanske behöver en hel flaska för att hålla sig mätt? Eller kräker han bara upp det då?

• Patetiskanka

Jag ger han mer mat om han vill ha, men då brukar han kräka upp det.

Ska testa och se om han blir mättare med 2an då.

• Louise89

Om man inte ammar kan man ge Nan 2 från födseln står det på paketet.

Svar på tråden Nan 2?