Anonym skrev 2011-10-07 09:23:14 följande:
Hade jag kunnat styra över det hade jag överklagat, till varje pris.. Men mitt ex vågade inte.. Det smärtade för mkt att kanske få ett nej igen.. Idag bor ju sonen hos honom igen.. Det enda rätta... Mamman gjorde det bara för att såra pappan, det har vi ju bevis på idag, eftersom hon inte ens vill träffa sin son...
Finns människor till allt. TR brukar dock ha detta i baktanke numera att ena föräldern vill "hämnas", jävlas ofta numera.
Min vänninan är ett bra exempel.
Hon var gift ett par år med en polis. De bestämde gemensamt att skaffa barn. Barnet kom och de var slutet på deras äktenskap. De separerade när barnet var 3-4 månader. Mannen lämnade tjejen ute i skogen med 2 barn och ett hus och återvände aldrig. Han skulle skriva över sin vårdnad på henne då han inte ville vara pappa mer.
Det skedda några tragiska händelser och vips var Socialtjänsten inkopplade i en utredning. Mannen i fråga vända sin åsikt med hjälp av socialtjänsten och plötsligt var mamman oläplig förälder och han talade ner tjejen. Trots att han lämnade familjen och då fanns inga tvivel på föräldraförmågan(?)
Rent struntprat mao.
Socialtjänsten uppmanade pappan att stämma tjejen och få enskild vårdnad. De var övertygande att han skulle få den, då han är polis och är "trygg och harmonisk" men inte står det något om hans roll som förälder.
Han sagt från början att han inte vill ha barnet och har träffat sitt barn 1 ggr senaste 1½ året. Ringde inte över jul inte heller på barnets 1 års dag. inte ett vykort...inget!!
I detta fall kan man se hur manipulerade sosialtjänsten är.
Man ser även hur TR kunde läsa av socialtjänsten och pappan, och håll i er.:
Pappan fick inte enskild vårdnad. Resulterade att socialtjänsten blev anmälda till Socialstyrelsen samt JO.
Pappan har ännu idag INTE hört av sig, men har överklagat rättens beslut och nu pågår en vårdnadsutredning.