• hannasrikard

Missed abortion, hur går man vidare?

Fick mitt första missfall i december, på lucia men blev snabbt gravid igen. Hade senast mens i januari och var nu fram tills igår i vecka 19, trodde vi.
    Var på ultraljud men allt de såg var moderkaka, fostervatten och rester av fostret men inget foster. Har alltså gått här i nästan fem månader och trott det fanns ett liv där inne och så är det tomt, men kroppen fortsätter vara gravid. Har aldrig hört talas om detta förut och vi fick en chock. Måste nu tillbaka på torsdag för att göra en "abort" och kunna få mens igen så vi kan försöka på nytt.
    Hur kan ens lycka så snabb vända? Vet inte hur vi ska gå vidare, hur kan vi njuta av nästa graviditet?
    Man hör aldrig något om sådant här, men såg på forumet att det är flera som gått igenom samma sak. Hur tar man sig vidare?
    Allt känns så meningslöst, varför fick vi inte veta något tidigare?

• Svar på tråden Missed abortion, hur går man vidare?
  • hannasrikard

Måste bara säga tack för ditt inlägg även om jag skriver det en månad efter att du postade det.
    Men kändes så skönt att läsa om andra, men orkade inte riktigt svara.
    Har inte ens varit inne här sedan dess, jag har en tendens att läsa om allt annat som har med barn och graviditeten att göra som inte längre berör mig.
    Men tusen tack att du ansträngde dig och skrev till mig

Svar på tråden Missed abortion, hur går man vidare?