Inlägg från: Anonym (inte alltid) |Visa alla inlägg
  • Anonym (inte alltid)

Tills oss som fått/lr har barnen placerade i familjehem med LVU

Sociala gör inte alltid ett bra jobb som vissa här tror, tyvärr. Min lillebror blev omplacerad med LVU pågrund av att mamma slog ut några dörrar i huset som skulle bort. Min bror var utplacerad i cirka två år, har dom gjort ett bra jobb? Nej verkligen inte, det dom gjorde har satt DJUPA spår i min brors liv och tryckt ner honom till max. Fruktansvärt att det finns människor som kan göra så mot  barn.

• Anonym (inte alltid)

Jag vet hur det ligger till i alla fall. Jag har själv varit med på ett av mötena och där sitter dom som som ett par stumma höns utan mål i mun. Vem tror ni domstolen tror på? Socialas lögner eller föräldrarna? Socialas lögner såklart. Vi hade inte en chans mot dom. Tyvärr har jag bara fått erfarenhet av elaka människor på sociala, sådana som snackar skit, sprider lögner och attackerar alla i en familj, min familj.
    Min mamma kanske inte är perfekt, men hon har alltid gjort allt för oss, älskat oss och sett till att vi haft allt nödvändigt.
    Och så hemsk kan hon inte ha varit eftersom jag skulle inte för en sekund välja bort den familj jag vuxit upp i, jag har haft det kanonbra.

Påstår inte att alla är onda, men dom jag mött kan inte vara annat än onda så som dom har behandla oss. Jag är inte här för att sprida lögner om det är det ni tror, ni får tro vad ni vill egentligen, men detta är vad jag varit med om och jag ville bara att andra ska veta att alla blir inte väl behandlade.

• Anonym (inte alltid)

Okej, jag har pratat med mamma nu och jag hade missat en sak, det var för att mamma höll på med droger tydligen (vilket hon inte gjorde då och inte nu) proverna var rena men ändå fick dom inte tillbaka min bror. (ber om ursäkt)
    Hursomhelst har dom sociala gjort helt fel och behandlat oss illa.

Svar på tråden Tills oss som fått/lr har barnen placerade i familjehem med LVU