Inlägg från: Anonym (jjj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jjj)

Tills oss som fått/lr har barnen placerade i familjehem med LVU

Jag skulle byta stad o söka hjälp där!

Hur försörjer du dig nu?

• Anonym (jjj)

jag tycker inte det är att smita,du har barnet frivilligt placerat nu och om du ordnar boende långt från där du bor nu så slipper du o barnet hotbilden o det är att ta ansvar o visar väl för socc att du vill ta ansvar o förändra din situation
    Sen söker du dagis på nya stället och hjälp inom psykiatrin

Men glöm aldrig bort att du själv måste söka hjälp o svar...ingen gör det åt dig
    Lovar folk hjälpa dig o inte hör av sig så måste DU ligga på el söka annan hjälp...då visar du återigen att du kan ta eget ansvar för situationen

Var inte passiv- det forlorar du på!

• Anonym (jjj)

men hur kan de ens tycka det är oansvarigt att du tar ansvar o flyttar från en stor riskfaktor? om diakonen hjälper dig då med att ordna kontakter i nya staden  o du ordnar psykkontakt, det kan väl inte vara att fly utan att ta bort riskfaktorer o då kanske ditt barn får vänner oxå?

jag förstår att det inte går att ordna på en ggr men att börja planera för det vore väl bra o kanske ordnar det sig på ett par månader...

om du flyttar kan väl inte socc säga nåt?

man har ju hört om problemfamiljer som flyttar runt i sverige för att undkomma men vet ej om det stämmer...

blev du överfallen av okända män...hur mycket var klockan?

• Anonym (jjj)

säger samma sak....skyddad adress...de borde kunna hjäpa dig än att ta barnet från dig somär mamman
    vill de inte hjälpa dig pga ditt psykiska mående? 

• Anonym (jjj)

föreslå att DOM hjälper dig med boende på annan ort långt bort!

Är det en bra ide? ni som är insatta?

• Anonym (jjj)

själv skulle jag gärna bo i haparanda bara jag hade barnet hos mig....OM nu problemet ligger där?

• Anonym (jjj)

Jag sörjer med dig ts, men mest sörjer jag för ditt barn som vill komma hemtill mamma men som inte får.

Jag förstår ändå inte hela situationen, du blev överfallen av okända? män....?

Varför förföljer de dig ännu?

Där ligger tydligen problemet

Svar på tråden Tills oss som fått/lr har barnen placerade i familjehem med LVU