Inlägg från: Anonym (Lisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lisa)

Tills oss som fått/lr har barnen placerade i familjehem med LVU

Även om det finns en anledning att akut omhänderta barn så betyder det inte att man inte skall få tillbax dem när soc fått fakta på att de har fel. Där kommer deras makt in. De vill bevisa för sig själva att ed har rätt, trots att bvc, förskola, kyrka, far&morföräldrar osv intygar att de har fel. Hälften av mina barn är "frivilligt" placerade, under hot om att de blir LVUade om jag inte gör som soc säger. Den andra hälften ska upp i förvaltningsrätt i mitten av augusti, då har de varit borta i 5 månader...
    Socialens utredning är ett stort svammel av omformuleringar och bortplockat positivt omdöme. De som endast har positivt att säga har inte ens hamnat med i utredningen. Socialen har även brutit mot sekretess och behandlat oss föräldrar som smuts. Kom sen och försök få mig att tro på samhället. Aldrig! En gång trodde jag på Sverige, detta hände endast de som inte klarade av sina barn, och om ett misstag hänt, rättades det till direkt. Så är inte fallet, vi är många som kan skriva under på det - och med så många historier kan väl inte alla vara inbilska lögnare? 

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Fy f*n) skrev 2011-07-07 11:07:28 följande:
    Halften av barnen? Har ni gemensamma och är nån av er bonusförälder?

Om det finns positivt så kan vederbörande skriva eget formulär och sedan lämna in.. Dra en kopia och skriv under både den som skriver och Sochandläggaren..
    Jag förstår inte andra meningen?

De som är LVU är mina och min sambos, de andra är mina sen innan (men de bor inte med sin pappa nu, utan hos sin mormor)

Lvu gäller de små, där troligtvis ett äldre syskon skadat en av dem (om han inte är sjuk).  Alla andra barnen mår  bra o har aldrig visat tecken på något dåligt - men soc har bestämmt sig för att det är barnmisshandel. Gissa hur fint vi är beskrivna i deras "opartiska" utredning?
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Fy f*n) skrev 2011-07-07 11:07:28 följande:
    Halften av barnen? Har ni gemensamma och är nån av er bonusförälder?

Om det finns positivt så kan vederbörande skriva eget formulär och sedan lämna in.. Dra en kopia och skriv under både den som skriver och Sochandläggaren..
    nu förstod jag - tack, de var en bra idé! :) Men kan man göra så trots att utredningar är klara?
  • Anonym (Lisa)
    Trött mamma01 skrev 2011-07-07 13:08:50 följande:
    Jag trodde med en gång att sånt bara händer de som inte tar hand om sina barn. Jag minns ibland hur jag läste trådar här från ledsna mammor som var på väg att få LVU på barnet och minns att jag tänkte men herregud det måste finnas mer bakom. För soc tar bara inte barn

Det fick jag äta upp. Sedan dess dömmer jag verkligen inte ut någon och anser att soc utredningar behövs granskas noga av någon opartisk. De har sjukt stor makt och behöver inte ta eget  ansvar.

Även socialstyrelsen tyckte att jag borde lämna in en anmälan men jag kommer ju aldrig åt de två som djävlades med oss ändå 
    nej, de håller varann om ryggen och ord står mot ord. Och vad är en "barnmisshandlare" mot en myndighet?!
    Det är sjukt att man i Sverige måste kunna bevisa sin oskyldighet, när det annars så fint heter "oskyldig tills motsatsen är bevisad.

Och till er som så gärna vill missförstå, jag menar inte att ett barn behöver dö innan någon gör något! 
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Fy f*n) skrev 2011-07-07 14:11:11 följande:
    Man kan alltid göra komplement.. Eller så begär du omprövning och då lämnar in papper och sådant som inte har kommit med!

Begär att SoL upphör då måste dem göra en omprövning.

Är utredningen klar?
    på de minsta är den klar - på de äldre ska den vara klar 27 juli. De äldre är inte ens SoL, bara "frivilligt".
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Fy f*n) skrev 2011-07-07 21:15:10 följande:
    Får du hem dem minsta nu då?
    nej, dem är det ju LVUförhandling på i augusti. De äldre kanske jag får hem i juli/augusti - om de inte hittar på ännu en anledning att förlänga lite till...
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (kanske) skrev 2011-07-08 01:40:19 följande:
    Kliver in i klubben.

1an (6 år) - placerad sedan ett år tillbaka. Väntar på omprövning av LVU till förvaltningsrätten om 3 veckor.

2an (2 år) - Utredningen med förslag om LVU lämnas till nämnden i början av augusti.

Anklagad för: Jag vet inte. Socialen spinner loss på att jag har en asperger diagnos och säger att jag har svårigheter som jag inte har. Läser man utredningen från neuropsykiatriska så står det t.ex att en av mina styrkor är att lösa vardagliga problem och att jag är flexibel. soc skriver att jag är oförmögen till det.

dom skriver att jag har en empatistörning och är svagbegåvad fast utredningen från neuropsykiatriska säger att jag inte har någon empatistörning och att jag ligger över den övre gränszonen vad gäller intelligens.
    Fy fan va trött jag blir!

Idag finns de förresten en artikel i aftonbladet om ett par som blev av med sina barn, helt otrolig historia! 
  • Anonym (Lisa)
    Anonym skrev 2011-07-09 03:31:25 följande:
    Ha LVU på sina barn endast för att man har asperger kan väl inte va den enda anledningen!Har själv asperger, har 3 barn och ingen som helst kontakt med Soc mer än i jobbet ibland,jobbar som förskole lärare. Känneräven  många med den diagnosen som både har 1,2,3 och 4 barn och inte fått nåt LVU på barnen, som inte har något behov av Soc hjälp överhuvettagetSså att aneldningen skulle vara asperger är absurt!Nånstans så måste dom ha haft en misstanke,  en anledning till att ens påbörja utredning och nåt bevis på omsorgslöshet iom ett LVU
    Så bara för att det inte är så för dig så kan det inte vara så för någon annan? Folk med asperger kan verka konstiga, de kanske var det som blev misstänkt, sen kör soc på - för de kan ju inte ha fel^^
    Dessutom behövs ofta inga bevis med LVU, däremot behöver föräldern motbevis 
  • Anonym (Lisa)

usch, jag lider med dig, vi är många som vet hur de känns... tyvärr :/

• Anonym (Lisa)

påhopp har vi fått, o kommer säkert få fler - men kom då ihåg att vi är många på samma sida, o vi står upp för varann :) <3

• Anonym (Lisa)
    Veronica 223 skrev 2011-08-20 00:38:15 följande:
    Nu är ju du bara bitter, soc är inte alls ute efter att förstöra. Bara för att du har en negativ upplevelse betyder det ju inte att det är så för alla. Det finns många barn som skulle farit väldigt illa om inte soc fanns och kunde gripa in.

Vilka diagnoser har du, och vilka av dem anser du att du fått pga du vart fosterhemsplacerad?
    Och för att du har en positiv upplevelse betyder det att soc aldrig gjort fel? Att det är positivt för alla?
  • Anonym (Lisa)
    Veronica 223 skrev 2011-08-20 00:48:03 följande:
    Har jag inte sagt, men att påstå att man är emot familjehemsplaceringar för att man själv inte fick en bra är väl lite väl magstarkt? Hon har erfarenhet av en, men har rätt att dömma ut alla för det då eller..?
    Nej det har hon inte, du har rätt. JAg läste bara ditt inlägg o inte hela det du citerade. Förlåt :/
  • Anonym (Lisa)
    vinnis skrev 2011-08-31 19:24:25 följande:
    bara skummat igenom lite när jag såg att TS skrev att vem som helst kan få sina barn omplacerade...Det är det sista dem gör...Jag vet många som levt med missbrukande/psykiskt sjuka föräldrar och inte en jävel gjorde något så...there you go...
    det beror på vilken socarbetare man får! Ibland händer allt fel person o det barn som behöver hjälp glöms bort.. there you go^^
  • Anonym (Lisa)
    Anonym skrev 2011-09-02 18:58:15 följande:
    Inget av det faktisktSkrattande
    Utan bara klarsynt och relavant!Flört 
    Du är defenitivt INTE klarsynt och relevant utan precis som föregående säger : fruktansvärt okunnig och naiv.

ETT EXEMPEL
    Om det står i en dom :Föräldern ska över tid visa att den klarar av att ta hand om barnet - hur ska den visa det på 6 månader när den endast får träffa barnet 6 ggr?

Svar på tråden Tills oss som fått/lr har barnen placerade i familjehem med LVU