Tills oss som fått/lr har barnen placerade i familjehem med LVU
Även om det finns en anledning att akut omhänderta barn så betyder det inte att man inte skall få tillbax dem när soc fått fakta på att de har fel. Där kommer deras makt in. De vill bevisa för sig själva att ed har rätt, trots att bvc, förskola, kyrka, far&morföräldrar osv intygar att de har fel. Hälften av mina barn är "frivilligt" placerade, under hot om att de blir LVUade om jag inte gör som soc säger. Den andra hälften ska upp i förvaltningsrätt i mitten av augusti, då har de varit borta i 5 månader...
Socialens utredning är ett stort svammel av omformuleringar och bortplockat positivt omdöme. De som endast har positivt att säga har inte ens hamnat med i utredningen. Socialen har även brutit mot sekretess och behandlat oss föräldrar som smuts. Kom sen och försök få mig att tro på samhället. Aldrig! En gång trodde jag på Sverige, detta hände endast de som inte klarade av sina barn, och om ett misstag hänt, rättades det till direkt. Så är inte fallet, vi är många som kan skriva under på det - och med så många historier kan väl inte alla vara inbilska lögnare?