Inlägg från: Anonym (lola) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lola)

Tills oss som fått/lr har barnen placerade i familjehem med LVU

Här finns jag....som längtar efter sina barn....vi får se hur det går på nästa omprövning.

• Anonym (lola)

Mina barn har varit placerade 2 år o några månader. För ett tag sedan hade jag flera möten med soc där dom ställde frågor och jag svarade. Dom skall tydligen ompröva mitt fall gällande barnen. Även om det har gått en tid nu så är inte saknaden mindre. Träffar dock barnen regelbundet och dom kallar mig för mamma osv.

• Anonym (lola)

Hoppas det inte ska drälla in kommentarer..typ soc kommer inte bara o tar barn osv.....föräldrar har inget att säga

• Anonym (lola)
    Anonym (Sorg.) skrev 2011-05-23 18:56:15 följande:
    Hej, är en mamma som fått min dotter placerad i ett familjehem, väntar på besked om det skall vara fortsatt placering elelr ej,

Ville göra en tråd för oss mammor eller pappor, släktingar eller så som vill prata av sig,

Många barn därute lever i detta nu i en familj dom inte växt upp med,
    Många föräldrar fåt inte natta sina barn eller pussa på sina barn som förut...

Till oss som väntar besked från förvaltningsrätten eller kammarätten,
    till oss som överklagat, överklagar och vunnit elelr förlorat,
    Till oss som inte förstår varför barnen är borta,
    eller till oss som anser att soc gjort fel,
    till oss som kanske haft en orsak till att få barnen placerade/placerat men ändå sörjer och finner allt obegripligt.

Denna tråd är till oss...

Jag hoppas ni vill knyta an hit,,,,ja behöver folk därute,,kanske fler som känner sig ensamma?
    TRÅDEN handlar om vad ts skriver. Hon vänder sig till oss med liknande erfarenheter.
  • Anonym (lola)
    Anonym (Sorg.) skrev 2011-05-23 20:54:29 följande:
    2år???...hur har du orkat med detta??

va ni upp i förvaltningsrätten och kammarätten eller hur gick det till?...kramar
    Minns inte...jag gick som i dimma (chock) Har väl förträngt..jag vågade inte strida emot...Jag godkände allt.
  • Anonym (lola)

man skriva ett brev till socialstyrelsen! 

• Anonym (lola)

Då har du gjort allt vad du kan i din makt....du kan komplettera med personliga brev....

• Anonym (lola)
    no end skrev 2011-11-21 12:09:27 följande:
    min dotter är i fam.hem på sol.
    där känns det som fostermamman,på ngt sätt helt "tar" över rollen som förälder,hon är inte alls uppmuntrande vid mina umgängesdagar,frågar aldrig min dotter om hon haft roligt med pappa osv.
    när hon lämnar henne till mig säger hon hur mkt hon älskar henne(min dotter !??), min flicka tillåts kalla henne för mamma,-igår fick jag höra att hennes nya pappa heter peter(en man jag alddrig ens träffat)
    förstå mig rätt,visst ska man ge all kärlek till barnen,men kan man inte på ett pedagogist sätt endå framhålla för min flicka,som är 5år.att,jo..att du har ju oxå en riktig pappa o mamma som älskar dig,MEST i världen..
    hon har varit placerad nu 7-8mån,.behöver jag säga att hennes ord är ju de som soc.lyssnar på.
    hon har fått "igenom"att telefonkontakten ska helt upphöra,jag tillåts alltså inte längre att säga gonatt.hon har lyckats få far/morföräldrarna att helt upphöra med sitt umgänge med barnbarnet.
    hon svarar inte i telefon/återkommer heller inte efter sms.
    det är en helt overklig situation som påverkar mig ngt oerhört..-sa jag att placeringen är "frivillig" enl.sol...
    herregud! Kämpa
  • Anonym (lola)
    Anonym (hjäälp?!) skrev 2011-12-14 12:39:49 följande:
    Hej, jag har skrivit här förut, dock så var min dotter fortfarande lvuplacerad då.
    Nu har jag vunnit i rätten så hon är SoL placerad.. MEN jag får fortfarande inte ta hem henne över EN dag, och nu- 5 månader efter jag vunnit- så har jag fortfarande RESTRIKTIONER?!?!?!?!

(måste påpeka att jag vann i rätten då nämnden ansåg att jag inte gjort något fel i mitt föräldraskap, och att det var en felaktig placering, men med tanke på att hon då varit placerad såpass länge utan att få träffa mig så ansåg både jag och rätten att det var bäst att få tillbaka de band som vi en gång haft mellan oss, det barn som socialen tagit från oss)

Jag har sagt till familjehemmet att jag vill ha min dotter hos mig i min stad åtminstonde 1 dag per månad, samt 3 av de 4 umgängen jag har i deras hemstad- 15 mil ifrån mig.......

Min dotter är 2 år, känner igen mig samt hennes mormor, hon blir alltid jätte glad då vi kommer på umgängen, ler, skrattar, ska alltid kramas och pussas, och hon kallar mig för mamma.

Enligt familjehemmet och socialen så är hon otrygg, och är nedstämd i 2 dygn efter jag (alt jag OCH min mamma) farit där i från..
    Så jag kommer tydligen inte få ha henne hemma alls.

Socialens långsiktsplan är INTE att jag ska få hem henne, utan att vi inom ett år ska få ha henne över en helg.

Är det bara jag som tykcer att det är sjukt?!

Jag ska på möte med familjen och socialen om ca 1½ timma, kan någon snälla säga hur jag ska gå tillväga för att bevisa dom fel?

Har med mig domstolsbeslutet där det står att jag inte ska ha några restiktioner, och att jag ska få ta hem henne då jag vill... Mer än så har jag inte.
    Det där är bara ett argument från soc sida att barnet är nedstämt efter umgänge med dig...KLART barnet är det! Barnet saknar DIG!!! Barn har känslor som alla andra. Men nu använder soc detta MOT dig.
Svar på tråden Tills oss som fått/lr har barnen placerade i familjehem med LVU