Anonym (hjäälp?!) skrev 2011-12-14 12:39:49 följande:
Hej, jag har skrivit här förut, dock så var min dotter fortfarande lvuplacerad då.
Nu har jag vunnit i rätten så hon är SoL placerad.. MEN jag får fortfarande inte ta hem henne över EN dag, och nu- 5 månader efter jag vunnit- så har jag fortfarande RESTRIKTIONER?!?!?!?!
(måste påpeka att jag vann i rätten då nämnden ansåg att jag inte gjort något fel i mitt föräldraskap, och att det var en felaktig placering, men med tanke på att hon då varit placerad såpass länge utan att få träffa mig så ansåg både jag och rätten att det var bäst att få tillbaka de band som vi en gång haft mellan oss, det barn som socialen tagit från oss)
Jag har sagt till familjehemmet att jag vill ha min dotter hos mig i min stad åtminstonde 1 dag per månad, samt 3 av de 4 umgängen jag har i deras hemstad- 15 mil ifrån mig.......
Min dotter är 2 år, känner igen mig samt hennes mormor, hon blir alltid jätte glad då vi kommer på umgängen, ler, skrattar, ska alltid kramas och pussas, och hon kallar mig för mamma.
Enligt familjehemmet och socialen så är hon otrygg, och är nedstämd i 2 dygn efter jag (alt jag OCH min mamma) farit där i från..
Så jag kommer tydligen inte få ha henne hemma alls.
Socialens långsiktsplan är INTE att jag ska få hem henne, utan att vi inom ett år ska få ha henne över en helg.
Är det bara jag som tykcer att det är sjukt?!
Jag ska på möte med familjen och socialen om ca 1½ timma, kan någon snälla säga hur jag ska gå tillväga för att bevisa dom fel?
Har med mig domstolsbeslutet där det står att jag inte ska ha några restiktioner, och att jag ska få ta hem henne då jag vill... Mer än så har jag inte.
Det där är bara ett argument från soc sida att barnet är nedstämt efter umgänge med dig...KLART barnet är det! Barnet saknar DIG!!! Barn har känslor som alla andra. Men nu använder soc detta MOT dig.