Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

det gör inte så förbannat ont som alla säger

Haha ja ts det är inte inte fårt att föda barn och inte smärtfritt hela för alla men ja jag hade iaf 24 timmar och sen var dottern ute med komplikationer .. men jag hade det fan inte ont jag jag blev faktist besviken !! jag ville känna men jag e nog glad att jag slapp ha hon höhö jag hade bara eda och kompisen hos mig hela vägen ut men jag ville göra detta om igen men tyvärr fick jag inte så 2 st snitt bebisar fick jag och en vaginal bebis.

Men o föda varn är banne mig underbart !!!

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
  • 3 barns mamma84

Kan säga så att vaginalt för mig var med komplikationer men fan vad det var underbart allt annat. fast jag blev sydd 7 styggn vaunalt och 5 styggn anus och dottern axel urled och jag svimmade under förlossnings arbetandet för massa lustgass + igångsättning på slutet då mina värkar tog slut kan jag bara se fram i mot göra detta om och om igen !

När jag fick snitt med andra barnet så var det komplikationer efterår inget jag vill minnas jag kunde idag ha varit död.

När jag fick planeradsnitt med tredje barnet jag säger vara wao detta var underbart oj vad lycklig och glad jag blev !! jag skrattade igenom från början till slut jag fick glädje tårar när jag kände att kniven gick genom magen och jag var så glad bara skrattade och skrattade och då var det ingen lustgas alls haha men shit detta var det bästa jag vart så jävla glad och jag skulle kunna göra detta om och om igen !

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
  • 3 barns mamma84

Jag har haft en bra men också tuff förlossning men detta har inte gjort att jag inte vill föda utan vågar nog inte rättaresagt.
    När jag var förstfödeska så var det helt okej kom till förlossningen öppen 4 cm vattnet hade gått inte allt men lite iaf 2 ggr så jag fick byta byxor haha varmt och skönt Dagen efter kom värkarna och jag åkte in.
    Klockan var då 10.00 ca men värkarna avtog och dottern åkte allt mer uppåt och barnmorskan var tvungen att sätta dropp och det gjorde att jag tappade kontrollet helt med värkar jag inte längre klarade av.
    Men jag var tyst och stilla och lugn och detta gjorde mig trygg inombords.
    men efter en timme svimmade jag till och var livlös i ca 5 minuter.
    Dotterns hjärta gick ner och det belv akut.
    Läkarna kommer in och narkosläkaren och ville att vi skulle ta sugklockan om inte det skulle fungera skulle det bli akutsnitt,
    Men dottern kommer ut med suklockan 2 varv runt halsen och andandes inte och hennes axel gick urled.
    Jag blev sydd vaginalt 7 stygn och anus 5 styggn men än idag längtar jag efter en förlossning men jag varken får eller vågar utsätta min kropp till en vaginal då jag får stora barn.
    Dottern var 4140g

Sonen fick jag planeradsnitt v 41+2 det var en otäck förlossning berättar inte mer då den vekligen var OTÄCK !!
    Han var större ..

Sonen som jag 2010 fick till värden var med planeradsnitt v 37+5 2 veckor innan BF var man tvungen men denna förslossning OJOJOJ jag dör av lycka !!
    jag var så rädd för det som hände men snittet med andra barnet 2008 och detta satt kvar okej gör det än idag,
    Men så fort jag fick spinalbedövning haha jag kan lova att jag skrattade igenom hela operationen jag var så hög och jag var så glad !!                   

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    k girl skrev 2011-10-30 10:45:40 följande:
    Men är det möjligt att ha en positiv tråd utan att utmåla kvinnor som har haft jobbiga förlossningar som simulanter? Sen går det ju att ha en både jobbig och smärtsam förlossning och ändå en jävligt positiv förlossningsupplevelse.
    Precis
    Jag hade en bra förlossning men blandade uppleverser men fast det var komplikationer så var det en dröm upplevelse för mig  
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden det gör inte så förbannat ont som alla säger