• goatess82

det gör inte så förbannat ont som alla säger

Dohgon skrev 2011-05-21 21:36:09 följande:
    hm. jag tycker nog att öppningsskedet gjorde sjuhelsikes ont! uff, hade inga pauser mellan värkarna alls och det började vid 15-16 någon gång. första killen kom 18,43, men krystningsvärkarna började 18,25 ungefär. vilken lättnad när man kunde krysta för då gjorde det inte ont längre =) Och gjorde inte alls ont att "krycka" ut heller tycker jag, men förberedelserna inför att de skulle komma var inte alls roligt =/
    Fick en paus på 6 minuter allt som allt under förlossningen åtta minuter efter att första kommit så kom lillebror <3
    Håller med dig, hann inte få någon bedövning och dom sista 2 timmarna hade jag så ont så jag var knappt medvetende, men som sagt själv utkrystnandet var inga problem, kände också gud vad skönt att vanliga värkarna är över!
  • goatess82
    fönster mot vägen skrev 2011-05-22 10:08:41 följande:
    Hann du få lustgas? Har förstått att många säger att de ej hann få något med lustgas använde de .
    jag testade 2 inandningar var redan för skärrad, men fick inte till det, har pratat med barnmorskan om det och hon tror den är mest effektfull om man hållt på med den en stund innan dom kraftigaste värkarna kommer.
Svar på tråden det gör inte så förbannat ont som alla säger