X, missfall eller vad? Superstarkt streck...
Tack Bettan för inbjudan. Ska kika in vid tillfälle.
Tack Bettan för inbjudan. Ska kika in vid tillfälle.
Fick ett ännu starkare streck idag
Förutom ångest så mår jag bra. En svag flytning bara, inget ont. Ringde sjukvårdsupplysningen som bad mig avvakta. Jag tänker ändå att mitt hcg gått upp. Har tagit test ett antal ggr i veckan under grav. och så här starkt har det aldrig varit. Tänker inte du att risken för x är stor då fru u?
Ja, det är inte lätt att förstå läkare ibland... Ja jag ska ta nytt hcg och vul på måndag. Men jag har använt samma märke på test hela tiden och missbrukat dem verkligen så även om det är osäkert tror jag hcgnivån har höjts. Suck ja... Väntan är olidlig. Det värsta är att ett litet hopp tränger sig på fast jag inte vill ha det, tror inte ett dugg på normal graviditet.
Jotun, vilken tid ska du dit på måndag? Jag tar hcgprovet på morgonen och får vul:et kl ett.
Tack! Men hade du ingen regelbunden mens då? Har inte klurat ut hur man kan ha fel annars? Vad är det som gör att tiden kan avvika så? Vilken vecka var du i enligt dig? Svara om du har lust!
Gud vad gulliga ni är som bryr er i en främmande människa. =) Blir lite rörd faktiskt.
Tack för att ni delar med er. Ok Lindis, där var det ingen tvekan... Beklagar. Får se om jag går samma öde till mötes.
Molle2004: tänk att det kan vara så! Varför ska man äta B- vitamin och vilken sort? *tar till mig alla tips*
Ja, precis skit samma om resultatet är så bra. Grattis till graviditeten!
MammaHela, det låter fruktansvärt svårt och jobbigt. Tack för din berättelse. Vad hemskt att de inte förstod vad det handlade om...
Jotun, vilka tråkiga besked. Ett x alltså? Hur upptäcktes det med säkerhet? Beklagar verkligen allt som drabbat dig.
Tack alla goa människor för er omtanke. För mig blev det en cliffhanger. Hcg hade stigit så doktorn hade hopp om att hitta ett foster. Det fanns inget, men hinnsäcken hade växt en del. Hon såg mycket slemhinna i livmodern så hon är ganska säker på missfall som snart sätter igång. Ska dit på torsdag (nytt vul, nyt hcg) så då beställs tid för skrapning ca en vecka senare. Doktorn hade gott hopp om att vi får ett syskon så jag klamrar mig fast vid det och tror henne faktiskt. Min make är underbar och vi vill bara att det blöder ut så vi kan fortsätta. =) Några veckor efter missfallet ska jag utredas. Jotun och andra i liknande situationer, jag önskar er all lycka!
Hej igen. Mitt hcg hade stigit från 10 000 till 14 000 och hon misstänkte då normal grav. Jag sa att jag blev rädd för x, men då sa hon att det inte stiger så vid x. Men samtidigt ska det eg. stiga mer än så vid normal grav sa hon.
Tackar som frågar. Här går jag bara o väntar på att missfallet ska dra igång...
Jotun, jag känner verligen med dig. Jag hoppas så att läkningen går som på räls nu. Var rädd om dig och du, jag skulle ta morfin om jag vore du. Det gjorde jag tom efter mitt kejsarsnitt i ett antal dagar, ingen skada skedd. =) Själv har jag tagit Cytotec ikväll för att framkall missfall och det verkar fungera.
Nu önskar jag oss god fysisk och psykisk läkning och så småningom en bebis. =)