• goabarn77

X, missfall eller vad? Superstarkt streck...

Tack Bettan för inbjudan. Ska kika in vid tillfälle.

• goabarn77

Fick ett ännu starkare streck idag

• goabarn77

Förutom ångest så mår jag bra. En svag flytning bara, inget ont. Ringde sjukvårdsupplysningen som bad mig avvakta. Jag tänker ändå att mitt hcg gått upp. Har tagit test ett antal ggr i veckan under grav. och så här starkt har det aldrig varit. Tänker inte du att risken för x är stor då fru u?

• goabarn77

Ja, det är inte lätt att förstå läkare ibland... Ja jag ska ta nytt hcg och vul på måndag. Men jag har använt samma märke på test hela tiden och missbrukat dem verkligen så även om det är osäkert tror jag hcgnivån har höjts. Suck ja... Väntan är olidlig. Det värsta är att ett litet hopp tränger sig på fast jag inte vill ha det, tror inte ett dugg på normal graviditet.

• goabarn77
    Jotun skrev 2011-05-20 21:25:41 följande:
    pricken77 - känner igen mig i det du skriver.

Jag var också på VUL i förrgår pga att jag haft två missfall innan (har inga barn alls).
    Läkaren letade runt en stund och såg fundersam ut. Jag blev mer och mer nervös. Tillslut frågade hon om det fanns någon möjlighet att jag hade räknat fel, men jag är bombsäker på när jag hade mens senast och ska man räkna efter det så är jag i v 7+2 idag.

"Nej tyvärr, jag kan inte se någonting", säger hon plötsligt. Jag blev arg/ledsen/chockad och sa att hon måste skoja. Kändes som att hon inte trodde på att jag var gravid alls, att jag hittat på allting. Förklarade att jag gjort flera tester som visat starkare och starkare plus med tiden. T.o.m gjort ett digitalt där det klart och tydligt stod GRAVID + haft gravidsymtom (och har fortfarande). Hon fortsatte leta runt och tryckte på magen. Tillslut sa hon att hon hittade något som kunde vara en graviditet. Kändes som jag hade hållt andan hela tiden inne på gyn och nu äntligen kunde jag pusta ut. Hon mätte tog bilder och hade sig. Det hon hittade var 18mm och 9mm(?)
    Efter en stund klämde hon ur sig att om det nu var en graviditet så sitter den inte där den ska. Den sitter uppe i högra hörnet i livmodern utanför slemhinnan. Jag fick stortjutandes springa till labb för ett akut hcg-blodprov och ska tillbaka på måndag för ytterligare ett VUL+blodprov. Så jobbigt att behöva vänta....

Så jag förstår verkligen vad du menar med att känna sig som en tickande bomb, om det nu är utomkveds....
    Ja, onekligen låter det rätt lika. Ska hålla tummarna för dig!
  • goabarn77
    Annica P skrev 2011-05-21 20:13:08 följande:
    Vill bara skicka dig en kram! Har ingen erfarenhet av x, men väl 5 mf. Ovissheten är fruktansvärd, liksom sorgen och smärtan. Ändå kommer man igenom det. Jag rekommenderar samma tråd som Bettan ovan. 
    Tack för rekommendationen och omtanken. Kram tillbaka!
  • goabarn77
    MammaHela skrev 2011-05-21 20:22:27 följande:
    Jag hade ett X förra sommaren, så om du vill ställa frågor så finns jag här.
    Beklagar ditt x. Hur upptäcktes det hela för dig? Klarade du dig utan operation?
  • goabarn77
    Jotun skrev 2011-05-21 21:41:37 följande:
    Detsamma! Sitter som på nålar...i vanliga fall vill man kanske inte att helgen ska ta slut, men nu önskar jag inget hellre än att det ska bli måndag. Återkommer när jag fått min "dom" :-S
    Samma här. =)
  • goabarn77

Jotun, vilken tid ska du dit på måndag? Jag tar hcgprovet på morgonen och får vul:et kl ett.

• goabarn77

Tack! Men hade du ingen regelbunden mens då? Har inte klurat ut hur man kan ha fel annars? Vad är det som gör att tiden kan avvika så? Vilken vecka var du i enligt dig? Svara om du har lust!Skrattande

• goabarn77

Gud vad gulliga ni är som bryr er i en främmande människa. =) Blir lite rörd faktiskt. {#emotions_dlg.flower}

• goabarn77

Tack för att ni delar med er. Ok Lindis, där var det ingen tvekan... Beklagar. Får se om jag går samma öde till mötes.

Molle2004: tänk att det kan vara så! Varför ska man äta B- vitamin och vilken sort? *tar till mig alla tips*

• goabarn77

Ja, precis skit samma om resultatet är så bra. Grattis till graviditeten!

• goabarn77

MammaHela, det låter fruktansvärt svårt och jobbigt. Tack för din berättelse. Vad hemskt att de inte förstod vad det handlade om...

• goabarn77

Jotun, vilka tråkiga besked. Ett x alltså? Hur upptäcktes det med säkerhet? Beklagar verkligen allt som drabbat dig.

Tack alla goa människor för er omtanke. För mig blev det en cliffhanger. Hcg hade stigit så doktorn hade hopp om att hitta ett foster. Det fanns inget, men hinnsäcken hade växt en del. Hon såg mycket slemhinna i livmodern så hon är ganska säker på missfall som snart sätter igång. Ska dit på torsdag (nytt vul, nyt hcg) så då beställs tid för skrapning ca en vecka senare. Doktorn hade gott hopp om att vi får ett syskon så jag klamrar mig fast vid det och tror henne faktiskt. Min make är underbar och vi vill bara att det blöder ut så vi kan fortsätta. =) Några veckor efter missfallet ska jag utredas. Jotun och andra i liknande situationer, jag önskar er all lycka!

• goabarn77

Hej igen. Mitt hcg hade stigit från 10 000 till 14 000 och hon misstänkte då normal grav. Jag sa att jag blev rädd för x, men då sa hon att det inte stiger så vid x. Men samtidigt ska det  eg. stiga mer än så vid normal grav sa hon.

• goabarn77

Tackar som frågar. Här går jag bara o väntar på att missfallet ska dra igång...

• goabarn77

Jotun, jag känner verligen med dig. Jag hoppas så att läkningen går som på räls nu. Var rädd om dig och du, jag skulle ta morfin om jag vore du. Det gjorde jag tom efter mitt kejsarsnitt i ett antal dagar, ingen skada skedd. =) Själv har jag tagit Cytotec ikväll för att framkall missfall och det verkar fungera.

Nu önskar jag oss god fysisk och psykisk läkning och så småningom en bebis. =)

• goabarn77
    MammaHela skrev 2011-05-26 20:11:23 följande:
    Jotun:
    Hoppas att HCG värdena går ner fort på dig, jag fick åka in till gyn och ta nya prover 1-2 gånger i veckan i 2 månader innan de var helt nöjda. Det var tur att det var sommar och ledigt så jag slapp ta ledigt från jobbet hela tiden.

Pricken 77: Hoppas det går över fort och att du snart mår bättre igen.
    Tack=)
  • goabarn77
    Fru U skrev 2011-05-26 20:41:55 följande:
    Jag håller med. Det ÄR viktigt att inte ha ont - läkningen går mycket fortare om kroppen för en chans att hantera läkningen istället för en MASSA smärta.

pricken, beklagar. Fick du smärtstillande med dig hem?
    Nej, inga smärtstillande. Men jag är så smärttålig och det gör inte så ont så det går bra. Är väldigt van vid kraftig smärta. =)
Svar på tråden X, missfall eller vad? Superstarkt streck...