X, missfall eller vad? Superstarkt streck...
pricken77 - känner igen mig i det du skriver.
Jag var också på VUL i förrgår pga att jag haft två missfall innan (har inga barn alls).
Läkaren letade runt en stund och såg fundersam ut. Jag blev mer och mer nervös. Tillslut frågade hon om det fanns någon möjlighet att jag hade räknat fel, men jag är bombsäker på när jag hade mens senast och ska man räkna efter det så är jag i v 7+2 idag.
"Nej tyvärr, jag kan inte se någonting", säger hon plötsligt. Jag blev arg/ledsen/chockad och sa att hon måste skoja. Kändes som att hon inte trodde på att jag var gravid alls, att jag hittat på allting. Förklarade att jag gjort flera tester som visat starkare och starkare plus med tiden. T.o.m gjort ett digitalt där det klart och tydligt stod GRAVID + haft gravidsymtom (och har fortfarande). Hon fortsatte leta runt och tryckte på magen. Tillslut sa hon att hon hittade något som kunde vara en graviditet. Kändes som jag hade hållt andan hela tiden inne på gyn och nu äntligen kunde jag pusta ut. Hon mätte tog bilder och hade sig. Det hon hittade var 18mm och 9mm(?)
Efter en stund klämde hon ur sig att om det nu var en graviditet så sitter den inte där den ska. Den sitter uppe i högra hörnet i livmodern utanför slemhinnan. Jag fick stortjutandes springa till labb för ett akut hcg-blodprov och ska tillbaka på måndag för ytterligare ett VUL+blodprov. Så jobbigt att behöva vänta....
Så jag förstår verkligen vad du menar med att känna sig som en tickande bomb, om det nu är utomkveds....