X, missfall eller vad? Superstarkt streck...
goabarn77 skrev 2011-05-20 20:51:03 följande:
Ja, känns skit. Nu moler det lite bak i vänstra delen av ryggen och blir nojig direkt. Hon (doktorn) såg ju inget i äggledarna vid vul. Vad gör de som nästa steg tro om de vill konstatera x? Letar de med ul eller titthål eller vad? Måste jag få ont i sådana fall för att de ska hitta? Tack för din positiva och omtänksamma attityd, men detta är inte normalt, det kan jag inte tro och det vågar jag inte tro tyvärr. =) Jag skulle åka akut om jag blödde mycket eller hade mycket ont. Svårt att avgöra, jag har så jäkla hög smärttröskel så vad mycket ont är blir lite svårt för mig att avgöra...X kan vara svåra att hitta då de inte växer som vid en vanlig graviditet. Det är lite grann som att leta efter en nål i en höstack. Mitt X var 3mm i vecka sju och det säger sig själv att det inte är så lätt att hitta (de hade aldrig hittat det om det inte varit för en väldigt nitisk bm med lååååång erfarenhet och att det fanns ett hjärta som slog)
Men som sagt först och främst följer man det med hcg-kurvor, man försöker i största möjliga mån undvika ingrepp eller medicin