• Finesse

När är det dags?

Dottern började få kvällsvällingen när hon var 6 månader.. all välling är från 6 månader.. finns ingen från 5 månader.

När hon var 6 månader åt hon så här:

Gröt
    Ersättning
    Lunch (burkmat)
    Ersättning
    Middag (burkmat)
    Välling 

Ebba 071228, Hampus 110225
  • Finesse
    sasty skrev 2011-05-19 21:43:43 följande:
    Åh det upplägget gillar jag !

Hur gick morgonen att börja med gröt?

Min lille har en tendens att vara väldigt otålig att vänta på mat..
    men åh andra sidan kan han vänta på ersättningen kan han vänta på gröten :P

Och detta är ju tänkt ifrån 6 månader...  vill bara försöka få en syn redan nu så jag är förbered :)
    Vi började redan med smakisar vid 3½ månad.. så vi 4 månader åt hon gröt på morronen så hon blev ju van det.. hon kräktes så mkt å gick inte upp i vikt.. enbart 30 gram på en månad efter hon började med mat så började hon öka ordentligt i vikt.
  • Finesse
    sasty skrev 2011-05-19 22:04:49 följande:
    Det är precis som här,  ständiga spyor och nerkräkta är vi och han.
    Gröten gör att de stannar, smakis också..   men sen ersättningen flyger upp trots förtjockningsmedel i.
    så har också börja tidigt med smakisar och gröt äter han nu som om han alltid ätit gröt.
    därav väldigt sugen på att avsluta ersättningen.. men inte för tidigt heller så han blir utan den näringen..  den är ju viktig för honom.

tycker så synd om honom.. kan inte leka utan att spy och ha sig.  Usch :(
    Men då är det bättre att övergå till mat.. ersättning och välling är ju som sagt inte samma sak och man ska inte ge mer än 3 mål välling OCH gröt om dagen.. han får ju redan två mål gröt så ett mål välling funkar ju men inte mer.. sen tror jag mat stannar bättre än välling..

Men jag förstår att du är less på kräk.. Ebba kräktes typ 30-40 ggr om dagen.. bytte kläder på henne 7 ggr på en dag! 
Svar på tråden När är det dags?