Inlägg från: zygoma girl |Visa alla inlägg
  • zygoma girl

Tänder..

Jag antar att den nya tanden ändå ligger i bra position eftersom tandläkaren valt att inte plocka bort den i förväg.

Är mjölktanden lös? Det kan vara knepigt att ta bort den själv om tanden inte är mycket lös så varför itne låta tandläkaren ta bort den? Det går snabbt och är smidigt även om jag förstår att det inte står högst upp på sonens önskelista.

• zygoma girl
    ecole skrev 2011-05-18 22:02:57 följande:
    nja, lös å lös...han säger att den lossnat lite på sidan. Jag har berättat att går det inte att ta ut den själv så får han gå till tandläkaren, men det är som du säger..han vill helst skippa det haha :). Jag har iaf lugnat mig lite nu över det efter alla era goda svar! Vi kom överens att går det inte att få ut den snart så går han till tandläkaren.

Mvh
    Den lossnar inte av sig själv. Han ska inte vicka på den utan TRYCKA den framåt och bakåt tills det gör lite ont. Låter hårt men av bara lite vickande händer inget.

Sätt också en tid - tex är den inte borta innan skolan slutar så ringer du tandläkaren. Annars drar han nog bara ut på tiden (istället för tanden )
Svar på tråden Tänder..