• MiaIa 90

Någon mer en jag som vill ha barn nu?!

Junior10 skrev 2011-05-16 18:35:05 följande:
    Ja, speciellt då min man jättegärna vill ha ett gemensamt barn med mig. Och vi har försökt nu i ett halvår. Tyvärr måste man ju ha försökt i ett år för att få hjälp. Men tycker det är löjligt. Jag har ju inte ens ägglossning, så hur ska jag kunna försöka ?
    Men ja, vi ska lägga ut 10 000 kr på en privatklinik och få hjälp därifrån. 

Fy vad jobbigt att känna månad efter månad besvikelsen på att det inte har fugerat.

Men ska ma inte kunna få hjälp med tabletter som sätter igång ägglossningne och så i från bm innna et år?

Skmmligt att mans ka behöva vänta så länge på att få hjälp.

• MiaIa 90
    Junior10 skrev 2011-05-16 18:58:03 följande:
    JAg vet inte. Har ringt till flera olika mottagningar idag men alla har nekat mig. Ska ringa imorgon också till några fler. Så vi får se hur det går.
    Stå på dig och ge inte upp fast att de kan vara svårt. Men de finns någon tablett man kan få utskriver av en bm har jag för mig kolla upp det får du se.
  • MiaIa 90
    Junior10 skrev 2011-05-16 19:46:41 följande:
    Ja, det ska jag göra.
    HAr bara hört talas om Provera, Pergotime och Puregon. Men ska kolla upp en BM och ringa imorgon och kolla. 
    Kan vara någon av dom men de vet ajg inte komme rinte ihåg vad om heter tyvärr. Men hopps någon av dom kan hjälpa dig och din kille till att få barn.
  • MiaIa 90
    Junior10 skrev 2011-05-16 20:12:52 följande:
    Okej. Du tror inte att du skulle kunna kolla där du fick reda på den informationen ?
    För att få dom där utskrivet så har jag hört med andra med PCO och dom har behövt göra utredningar för att få det. 

Vet bara att min före detta kompis fick tabletter efter bara 5månader när dom inte blev gravida men tyvär pratar ja inte med henne längre:/

Skulle gärna vilja hjälpa dig om jag kunde.

• MiaIa 90
    Junior10 skrev 2011-05-16 20:54:46 följande:
    Okej. Ringde Vårdguiden och hon jag pratade med var väldigt hjälpsam. Så ska ringa några imorgon och hoppas på det bästa.
    De låter jätte bra hoppas du/ni får hjälp av någe slag nu så de går frammåt för er:)
  • MiaIa 90
    Junior10 skrev 2011-05-16 21:15:04 följande:
    Ja, det hoppas jag med. I värsta fall får jag ringa en privatklinik och betala den där hemska summan... Usch, ja...
    Du kan ju skriva här om hur de går för dig att få tag på någon i morogn. Ha då så bra så länge mvh mia
  • MiaIa 90
    Junior10 skrev 2011-05-17 10:03:49 följande:
    Nu har vi beställt hormoner från Goldpharma, så dom kommer någon dag nästa vecka.
    Och sitter nu i telefon med en mottagning. 

Vad bra vad blev de för tabletter? Skönt att kunna börja emd dom och se om de hjälper ju:)-

Hoppas dom kommer med några bra ideer och förslag.

• MiaIa 90
    Junior10 skrev 2011-05-17 11:35:29 följande:
    Det är Klomifen, den aktiva substansen i Pergotime. Bara att detta är receptfritt, och dyrare.
    Men ja, får hoppas att det funkar.

Ringde till en barnmorskemottagning och pratade med en sköterska. Dom har ingen gynekolog där så hon föreslog en mottagning. Hon sa även att jag inte behöver vänta ett år innan jag får hjälp på grund av min uteblivna mens.
    Så nu ringde jag en mottagning, dock så blev det en mottagning jag hade kontakt med en gång förut, fast blev dåligt bemött där. Men ja, läkaren ska ringa mig på torsdag. Så får hålla tummarna för mig på torsdag mellan 12:00-12:30. =) 

Vad bra att du kunde köpa dom tableterna iallfall hoppas att dom kommer fungera.

Vad bra att de går lite framåt så du inte bar ablr dåligt bemött hela tiden. Men hoppas nu att du får träffa någon bättre på de stället så de inte blir samma som förra gången.

Då ska jag hålla båda tummarna för dig på torsdag:)

• MiaIa 90
    Junior10 skrev 2011-05-17 11:56:59 följande:
    Först ska vi ha det där telefonmötet och sen får vi se om han går med på att hjälpa oss och att träffa mig/oss. Om det blir så, så kommer min man följa med. Han är bättre att försvara, stå på och kämpa än vad jag är.
    Jo precis men kämpa på och ge dig inte. Och hoppas då att ni får ett möte så killen din kan följa med dig på mötet.
  • MiaIa 90
    Ikaa skrev 2011-05-17 13:44:14 följande:
    Jag var 17 när första kom och 18 när andra kom :) Skiljer 11 månader på min pojkar :)
    Vad härligt:) har allt gått bra under den tiden och när du var ung?
  • MiaIa 90
    Ikaa skrev 2011-05-18 09:40:16 följande:
    Jadå, allt har gått som på räls :) Nu kommer jag vara 20 när trean föds, om allt går som det ska :) Är ju bara i vecka 14 än sålänge.

Måste bara ta upp det, har ni hört om jordens undergång på Lördag? Vad tror ni om det? :P

Vad härligt:) Och roligt ju.

Det är ju lagom ju att få trean då:)

Jag är 21år och väntar jortfarande på att bli gravid med ettan.

De med jordens undergång tror jag inte riktigt på men man vet ju aldrig vad som händer i framtiden.

• MiaIa 90
    Junior10 skrev 2011-06-01 08:15:10 följande:
    För oss går det bra.
    Medicinerar för att få igång mens och ägglossning. Sedan är det bara att ha sex. =D 
    Vad skönt ju att veta att de går bra:)
  • MiaIa 90
    Junior10 skrev 2011-06-01 19:50:10 följande:
    Hur går det själv ? =)
    Jo de går lite famåt :) Jag har missat mina p-piller några gångern nu så väntar på igen att göra ett till test.
    De första visade:(.
    Och planerar och pratar om min flytt upp till killen:) 
  • MiaIa 90

Hej på er ska uppdattera lite:).
    Jag och kille kom överens om för lite mer en vecka sedan att jag skulle sluta med mina piller och sen använda kondom men så bev de inte ska köra utan kondom och föröska bli gravida så fort som möjligt:).

Hur går det för er andra?

Kram

Svar på tråden Någon mer en jag som vill ha barn nu?!