• Junior10

Någon mer en jag som vill ha barn nu?!

Här är ännu en. Är 19 och planerar nummer två. Dock har jag PCOs så måste ta hormoner och gå en behandling. Så är ganska jobbigt att jag inte kan bli gravid när jag vill.

• Junior10
    MiaIa 90 skrev 2011-05-16 18:31:25 följande:
    Hej hej roligt att se dig här:) Fy måste vara jobbigt att veta att du inte kan bli gravid när duv ill som du skrev:/ 
    Hoppas de tar sig snabbt och du kan få din andra skatt:)
    Ja, speciellt då min man jättegärna vill ha ett gemensamt barn med mig. Och vi har försökt nu i ett halvår. Tyvärr måste man ju ha försökt i ett år för att få hjälp. Men tycker det är löjligt. Jag har ju inte ens ägglossning, så hur ska jag kunna försöka ?
    Men ja, vi ska lägga ut 10 000 kr på en privatklinik och få hjälp därifrån. 
  • Junior10
    MiaIa 90 skrev 2011-05-16 18:39:35 följande:

Fy vad jobbigt att känna månad efter månad besvikelsen på att det inte har fugerat.

Men ska ma inte kunna få hjälp med tabletter som sätter igång ägglossningne och så i från bm innna et år?

Skmmligt att mans ka behöva vänta så länge på att få hjälp.

JAg vet inte. Har ringt till flera olika mottagningar idag men alla har nekat mig. Ska ringa imorgon också till några fler. Så vi får se hur det går.
  • Junior10
    MiaIa 90 skrev 2011-05-16 19:43:55 följande:
    Stå på dig och ge inte upp fast att de kan vara svårt. Men de finns någon tablett man kan få utskriver av en bm har jag för mig kolla upp det får du se.
    Ja, det ska jag göra.
    HAr bara hört talas om Provera, Pergotime och Puregon. Men ska kolla upp en BM och ringa imorgon och kolla. 
  • Junior10
    MiaIa 90 skrev 2011-05-16 19:51:53 följande:
    Kan vara någon av dom men de vet ajg inte komme rinte ihåg vad om heter tyvärr. Men hopps någon av dom kan hjälpa dig och din kille till att få barn.
    Okej. Du tror inte att du skulle kunna kolla där du fick reda på den informationen ?
    För att få dom där utskrivet så har jag hört med andra med PCO och dom har behövt göra utredningar för att få det. 
  • Junior10
    MiaIa 90 skrev 2011-05-16 20:26:09 följande:

Vet bara att min före detta kompis fick tabletter efter bara 5månader när dom inte blev gravida men tyvär pratar ja inte med henne längre:/

Skulle gärna vilja hjälpa dig om jag kunde.

Okej. Ringde Vårdguiden och hon jag pratade med var väldigt hjälpsam. Så ska ringa några imorgon och hoppas på det bästa.
  • Junior10
    MiaIa 90 skrev 2011-05-16 21:10:14 följande:
    De låter jätte bra hoppas du/ni får hjälp av någe slag nu så de går frammåt för er:)
    Ja, det hoppas jag med. I värsta fall får jag ringa en privatklinik och betala den där hemska summan... Usch, ja...
  • Junior10
    MiaIa 90 skrev 2011-05-16 21:42:15 följande:
    Du kan ju skriva här om hur de går för dig att få tag på någon i morogn. Ha då så bra så länge mvh mia
    Nu har vi beställt hormoner från Goldpharma, så dom kommer någon dag nästa vecka.
    Och sitter nu i telefon med en mottagning. 
  • Junior10
    MiaIa 90 skrev 2011-05-17 10:19:52 följande:

Vad bra vad blev de för tabletter? Skönt att kunna börja emd dom och se om de hjälper ju:)-

Hoppas dom kommer med några bra ideer och förslag.

Det är Klomifen, den aktiva substansen i Pergotime. Bara att detta är receptfritt, och dyrare.
    Men ja, får hoppas att det funkar.

Ringde till en barnmorskemottagning och pratade med en sköterska. Dom har ingen gynekolog där så hon föreslog en mottagning. Hon sa även att jag inte behöver vänta ett år innan jag får hjälp på grund av min uteblivna mens.
    Så nu ringde jag en mottagning, dock så blev det en mottagning jag hade kontakt med en gång förut, fast blev dåligt bemött där. Men ja, läkaren ska ringa mig på torsdag. Så får hålla tummarna för mig på torsdag mellan 12:00-12:30. =) 
  • Junior10
    MiaIa 90 skrev 2011-05-17 11:49:41 följande:

Vad bra att du kunde köpa dom tableterna iallfall hoppas att dom kommer fungera.

Vad bra att de går lite framåt så du inte bar ablr dåligt bemött hela tiden. Men hoppas nu att du får träffa någon bättre på de stället så de inte blir samma som förra gången.

Då ska jag hålla båda tummarna för dig på torsdag:)

Först ska vi ha det där telefonmötet och sen får vi se om han går med på att hjälpa oss och att träffa mig/oss. Om det blir så, så kommer min man följa med. Han är bättre att försvara, stå på och kämpa än vad jag är.
  • Junior10
    MiaIa 90 skrev 2011-05-30 16:59:41 följande:
    Hur går det för er?
    För oss går det bra.
    Medicinerar för att få igång mens och ägglossning. Sedan är det bara att ha sex. =D 
  • Junior10
    MiaIa 90 skrev 2011-06-01 12:25:14 följande:
    Vad skönt ju att veta att de går bra:)
    Hur går det själv ? =)
Svar på tråden Någon mer en jag som vill ha barn nu?!