Inlägg från: Lilla Hjärta |Visa alla inlägg
  • Lilla Hjärta

Vägrar flaska... Råd och Tips!!

Hej!

Jag har en 3 månaders dotter här hemma som vägrar att ta flaskan. Jag har helammat hela tiden men hon fick tillägg på kopp på bb då hon är för tidigt född. From att jag kom hem så har jag helammat.

Nu vill jag att hon ska ta flaskan så att man kan få lite avlastning samt kunna trappa ut amningen.

Nu till problemet...
    Hon VÄGRAR flaskan (det är endast bröstmjölk i).. Tog den för nån vecka sen och tog den 5 dagar i sträck. Prövade då att blanda i lite ersättning och sen dess har hon vägrat.

Tips och Råd???

• Svar på tråden Vägrar flaska... Råd och Tips!!
  • Lilla Hjärta

Jag har proövat olika sorters flaskor med olika nappar på.. Inget duger. Den hon tagit är MAM flaskan den lilla.

testar nu bara med bröstmjölk men hon vill verkligen inte.

Lurar henne ibland när hon får bröstet och tar ut bröstvårtan och stoppar dit flaskan. Då suger hon några tag sen fattar hon vad som hänt och vill inte ha mer. Ger jag henne då bröstet så tar hon det direkt.

• Lilla Hjärta

nej det är ju det... Dessutom tar hon inte napp heller så hon är ju inte van med nåt i munnen... Känns som om det hade varit lättare då.

• Lilla Hjärta

Jag är tacksam för alla förslag.

Har ingen direkt tbrådska men lilltjejen har redan 5 tänder och de börjar kännas ibland. hade tänkt att få in flaskan så att hon kunde få ersättning till natten och sen att man succesivt kunde gå över helt till ersättning och sluta amma.

1969 skrev 2011-05-16 21:05:57 följande:
    Distraktion!

Jag tog min lille lindad i ett litet lakan (så armarna inte viftar i vägen) och i upprätt vaggställning i sjalen. Sen gick jag på promenad i lägenheten, visade på alla blommor, akvariefiskar och annat skoj och pratade med inlevelse om allt. Det fick gärna vara högljutt omkring, helst en dammsugande pappa Samtidigt trattade jag heeelt i förbifarten i flaskan, och det gick

Nu låter detta kanske lite överkurs, men vi behövde bara få in vanan lite så gick det lättare sen.
    Ska testa detta! Hon har ju redan tagit flaskan några gånger så det kankse är att hon är för fokuserad på att det inte är bröstet.

Tack för alla tips!
Svar på tråden Vägrar flaska... Råd och Tips!!