Hur gör ni med er ersättning?
Vi har 3 flaskor vi varvar med, brukar inte alltid diska upp direkt utan tar det senare eller på morgonen och sen kokar vi dem lite då och då.
Vi värmer vattnet i flaskan i mikro och sen tillsätter vi pulver, stryker måttet med fingret.
Om vi ska iväg någonstans lite längre tid/längre avstånd så brukar jag tycka det är enklast att köpa några förpackningar färdig ersättning och sen göra i ordning direkt när lillkillen är hungrig, det har funkat jättebra för oss i alla fall! Annars kan du ju koka upp vatten i termos och ta med pulvret och mäta upp på plats, funkar det med!
Vi ställer däremot aldrig in färdiga portioner med ersättning på kylning utan vi gör bara så mycket som behövs vid varje matning men har däremot också hört som Zabiinaah att den klarar sig upp till 2 timmar i rumstemperatur efter tillagning.
Jag var också ganska nojjig över allting först, men nu gör jag det som känns bäst för mig själv. Det kommer ändå alltid finnas de som säger att du ska göra si eller så huvudsaken är att det fungerar för dig/er!