• Biinzan

Hur gör ni med er ersättning?

Vi har bara en flaska som vi kör med. Vi kokar vanligt vatten, häller i flaskan och tillsätter pulver och skakar. 
    Vi kör med strykna mått, dvs att vi stryker med fingret över måttet med pulvret i. Vi trycker inte överhuvudtaget.

När vi ska bort så blandar vi en flaska och tar med oss den (om vi ska någonstans där vatten ej finns)
    Annars tar vi med oss förpackningen och flaskan så gör vi ordning ersättningen på plats. 
    Detta fungerar kanon bra för oss!

Vi diskar flaskan efter varje gång men UTAN diskmedel. Sen kokar vi även flaskan emellanåt.  

Emilia 13/4-11. Jag älskar dig min underbara dotter <3
  • Biinzan
    GalnaMamman skrev 2011-05-14 14:41:53 följande:
    Hur länge förvarar du färdig ersättning om ni ska nånstans där ni inte kan tillgå vatten? 

Varför diskar du utan diskmedel?

Tack för dina svar! Alltid skönt att höra hur andra gör Skrattande 
    Vi har inte varit borta någon längre stund än ca 20-30 min utan vatten så det har inte blivit längre än så.  Men den kan stå max 1-2 timmar i rumstemperatur har jag hört iallafall. 

På BB sa dom att det kan finnas kvar rester av diskmedlet i flaskan, att det därför är säkrast och bäst för barnet att diska utan medel. Men är man väldigt noggrann med att skölja flaskan efter diskning så är det nog ingen fara att diska med medel!
    Emilia 13/4-11. Jag älskar dig min underbara dotter <3
Svar på tråden Hur gör ni med er ersättning?