Inlägg från: Plutteli |Visa alla inlägg
  • Plutteli

Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?

grind skrev 2011-05-17 07:05:29 följande:
    Läste du inte vad han/hon skrev?

"Av samma anledning som heterosexuella vuxna någon gång kollar porrfil,bilder eller har sex"

Det är också som Nikkili säger. Alla män har kollat på poll regelbundet eller gör det nu. De som inte har gjort det är så få att de inte finns någon anledning att nämna dem i sammanhanget.
    Jovisst, men det är ändå ett jävla feltänkt att köra på "heterosexuell ser på porr, alltså ser alla pedofilet på barnporr".
    Saken är ju den att extremt många pedofiler fatiskt inte uteslutande tänder på barn utan tänder på vuxna också, alltså kan de tillfredsställas sexuellt helt genom att se på vanlig porr och ha sex med vuxna kvinnor/män. Vidare kan de se på tecknad barnporr (att det är olagligt tycker jag är åt helvete, men men, annan diskussion) utan att riktiga barn kommer till skada. De kan även nöja sig med att runka till egna fantasier utan att behöva bilder eller filmer på barn som utsätts för övergrepp!
    Det finns heterosexuella som tänder på våldtäkter, det betyder inte att de nödvändigtvis med 100% säkerhet rotar reda på filmer av riktiga våldtäkter, eller hur?
  • Plutteli
    Nikkili skrev 2011-05-17 19:57:23 följande:
    Det finns många pedofiler som BARA tänder på barn och aldrig tänder på vuxna och som kollar på barnporr,studerar barn på lekplatsen och förgriper sig på barn......

Vad tycker du man ska göra med dom!
    OM personen i fråga faktiskt förgriper sig på ett barn alt. ser på äkta barnporr skall personen låsas in, inte så jävla svårt. Med det menar jag inte att personen skall låsas in på vatten och bröd, eller med andra interner som gärna ser till att personen får ett hastigt avslutat liv.
    Att en pedofil tittar på barn som leker på en lekplats skiter jag dock blankt i.
  • Plutteli
    Nikkili skrev 2011-05-17 22:29:23 följande:
    Just det och det är dom pedofilerna som vi pratar om,inte om dom som vi inte vet om,like lite som vi kan låsa in en mördare som ännu inte mördat.

Men om någon visar våldsamma tendenser så ska man akta sig för den personen,om en person visar sig ha dragning till barn så ska man akta sina barn för den personen.

Att en pedofil titta på barn på lekplatesen är en hypotes som du inte vet om,det är därför ingen rimlig jämförelse.
    Eh, det var ju du som frågade min ang pedofiler som tittar på barn på lekplatsen.

Om man vet att en person är pedofil är det ju bara att se till att inte lämna sina barn ensam med den personen innan de nått puberteten, simple as that.
  • Plutteli
    stresss skrev 2011-05-19 20:09:46 följande:
    Och om personen då förgriper sig mot någon annans barn så är det någon annans problem....eller?
    Och vad menar du är lösningen? Avrätta alla som man vet har, kanske har eller kan tänkas få dragning till barn?
  • Plutteli
    Nikkili skrev 2011-05-19 20:36:07 följande:
    Ja precis och då vill man inte bo nära en dömd pedofil!
    Helre det än att bo bredvid en icke dömd.
  • Plutteli
    stresss skrev 2011-05-20 16:33:26 följande:
    Nej, jag tycker inte man ska avrätta alla som har en sexuell dragning till barn. Men om jag vet att en person har förgripit sig på barn, så håller jag extra koll även över andras barn. jag hjälper deras föräldrar att hålla koll, och jag gör vad jag personligen kan för att inte fler barn ska råka illa ut.
    Även om jag ser en person som misshandlar barn, som säljer knark till barn, som kör rattfull eller gör andra sakr som har hög risk att skada andra, så vänder jag mig inte åt andra hållet, utom jag gör vad jag kan för att inte oskyldiga ska bli skadade.
    Och jag förstår faktiskt inte varför det är så viktigt att värna om dömda pedofilers lika rätt att umgås med barn och behandlas som alla andra. Man vet att personer som har begått sexuella övergrepp mot barn har en mycket hög återfallsrisk, och persoligen så sparar jag min medkänsla till de drabbade barnen.
    Ok, enkel fråga: Har du läst vad jag har skrivit?

Hur som: Vill man måna om att pedofiler INTE ska återfalla i brott så gäller faktiskt just att visa dem viss förståelse, låta dem vara en del av samhället (men med övervakning när det kommer till barn så de inte ska ha sucken av en chans att göra nått), för ju mer marginaliserade de blir, ju mer förföljda och hatade de är och ju mindre chans de har att faktiskt få ihop ett liv, ja ju mer ökar risken att de faktiskt gör något igen.

Om du har lyckats få ihop nån form av tanke om att jag skiter i andras barn och vad en pedofil ev. gör med dem utifrån min kommentar om att man håller sitt barn borta ifrån pedofiler man vet om tills de nått puberteten, så får jag ju säga att du är en mästare på att läsa in saker mellan raderna.
  • Plutteli
    Nikkili skrev 2011-05-20 23:43:19 följande:
    Ja ja...fortsätt du att akta dig för hundar som aldrig biter så aktar jag mig för dom som faktiskt bitit!
    Hahaha, "icke dömd" är inte samma sak som någon som aldrig gjort nått!
    Som sagt, hellre att jag VET vilka i min omgivning jag måte ha koll på än att leva i total ovisshet där vem som helst kan ge sig på mina barn!
  • Plutteli
    Krokimodell skrev 2011-05-21 12:59:06 följande:
    Att det bor en dömd pedofil i ditt område, är ingen garanti för att ingen av de andra är pedofiler också, dömda eller inte.
    Nä, det är jag mycket väl medveten om, men känner man iaf till EN dömd så vet man om att just den personen inte bör vara ensam med ens barn, sen får man liktförbannat ha uppsikt över alla andra också, i synnerhet familjen. Det jag liksom vänder mig imot är att så jävla många i denna tråd verkar anse att den kända pedofilen är det största hotet och inte alla man faktiskt inte vet om. Folk liksom stirrar sig blind på att tex Arne i huset mitt emot är dömd pedofil så därför flyttar man och hamnar istället brevid Eva som verkar sååå trevlig men också är pedofil utan att man vet det och vips har man släppt på garden och barnen blir utnyttjade ändå.
    Pedofiler är ju så mycket vanligare än folk tror, och lägger vi därtill att sadister som ger sig på barn UTAN att vara pedofil så är det liksom löjligt att tro att man är "säker" bara för att man bor i ett område med trevligt folk som inte är dömda för sexbrott....
  • Plutteli
    Krokimodell skrev 2011-05-21 18:26:59 följande:
    Konkret exempel: Du bor i ett område med 21 hus. Du bor i hus 21, medan pedofildömde Arne bor i hus 20. Du flyttar till ett annat område med 21 hus, och du bor i hus 21. Du bestämmer dig för att ha lika mycket koll på Eva i hus 20, som du skulle ha haft på Arne, bara för säkerhets skull. Då är invånarna i hus 1-19 inte statistiskt sett farligare, än vad invånarna i hus 1-19 var i gamla området.
    Å andra sidan, om man har samma koll på de man inte vet är pedofil som på den man vet är det, varför då flytta om risken att nått sker ändå inte finns där?
  • Plutteli
    Krokimodell skrev 2011-05-21 18:52:26 följande:
    Du är aldrig helt säker. Han kan överfalla barnen på väg från skolan.
    Javisst, om man låter 7-8 åringar gå hem själv ifrån skolan finns ju risken, jag hade dock aldrig tillåtit mina barn att gå hem själv i den åldern, men det är ju bara jag...
  • Plutteli
    Nikkili skrev 2011-05-21 23:54:02 följande:
    Har man sunt förnuft så gör man det man kan för att skydda sina barn och dit hör att inte bo granne med en pedofil som har begått brott!
    Har man sunt förnuft inser man att vem som helst kan vara pedofil och gör det man kan för att skydda sina barn, och i det gör det varken till eller från ifall man bor bredvid en dömd pedofil.
  • Plutteli
    Nikkili skrev 2011-05-22 22:05:56 följande:
    Har man sunt förnuft så VET man att inte alla är pedofiler och att man bör akta sina barn för dom som faktiskt är det och redan begått övergrepp....sen ska man alltid hålla ögonen öppna!
    Ja, och det är ju jävligt mycket lättare att akta sina barn för de man vet om än de man inte vet om. Bor en dömd på andra sidan gatan vet man ju det och lär ju knappast skicka över ungarna tid för att se på film eller hur?
Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?