Inlägg från: Nikkili |Visa alla inlägg
  • Nikkili

Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?

lokisse skrev 2011-05-15 22:23:04 följande:
    men det gäller att förbereda sina barn pa alla möjliga faror.
    klart att jag skulle ligga vaken om nätterna men det finns inget annat att göra än att förbereda sina skatter pa hur dom ska reagera.
    Hur säger man det till en tre-fyra åring!
  • Nikkili
    lokisse skrev 2011-05-15 22:46:18 följande:
    en tre fyra aring förstar väldigt mycke. och sedan är det ju även sa att en tre fyra aring inte är utan upsikt pa samma sätt som ett äldre barn. (därmed inte sagt att det är en mindre fara efter som man inte vet hur personen som har upsikt är) det gäller att fa till en relation där barnet vet att det kan lita pa och prata med dig som förälder.
    Jo det gör dom säkert,men glömmer så fort,mina är stora nu och jag har tack o lov sluppit uppleva detta med mina barn,själv blev jag utsatt när jag var liten av en nära familjemedlem!

Så jag har varit som en hök på mina ungar!
  • Nikkili
    Dorian Ertymexx skrev 2011-05-16 11:55:10 följande:
    Är onani olagligt? Det var som fan.

Och ändå är det så att den stora majoriteten pedofiler aldrig förgriper sig på någon, samtidigt som många som förgriper sig på barn inte är pedofiler, utan kanske just "vanliga" heterosexuella med empatistörningar eller grova sadistiska drag.

Du har dessutom fel - långtifrån alla heteros kan få sex så lätt. Och de som inte kan det, eller som känner speciella behov, kan lätt bli kriminella om de söker sig till "fel" slags kvinnor, tex prostituerade.

Pedofili är inte olagligt. Det är en dragning. Att förgripa sig på barn är olagligt. Men det har inget med dragningen att göra.
    Heterosexuella kan kolla på porrfilm och onanera ,man kan ha cybersex,telefonsex o gud vet allt!

Men en pedofil som bara tänder på barn...vad gör han tror du,sätter på en kalle anka rulle...nooo!

Ts var om en pedofil som suttit inne för övergrepp,vem vill bo granne med en sån,när man vettill 100 % att här bor en pedofil som begår övergrepp!
  • Nikkili
    Dorian Ertymexx skrev 2011-05-16 18:07:48 följande:
    Varför skulle osäkerheten vara större med en dömd förövare? Honom har du ju ögonen på. Du kommer inte låta honom ta hand om dina barn, eller bjuda in honom och sedan gå och handla, eller hur? Det är alla de andra, de du inte har ögonen på, du bör oroa dig för. Eller, ja, helst inte, paranoia skadar nog barnen rätt rejällt det med. Litet medveten försiktighet och att inte ha fördomar om hur och vilka förövarna kan vara är det viktigaste du kan göra.
    Men om du bor granne med någon som impulsivt har skjutit ihjäl sina förra grannar vid flera tillfällen,skulle du inte känna dig lite osäker med honom som granne då eller springer du runt och är beredd på att alla ska skjuta dig när som helst.

Klart som fan att man aktar sig extra noga när man vet att man bor granne med någon som redan visat flera gånger att han inte har respekt för människor alls....

Om det är fördomar så får jag leva med det,en pedofil som jag vet om,kommer inte att sticka sin fula kran ionm en radie av 100 meter till mitt barn....då smäller det !
  • Nikkili
    HäxanSurtant skrev 2011-05-16 22:02:16 följande:
    Men måste alla glo på någon form av porr för att onanera??? Det behöver inte jag, jag kan onanera till saker jag liksom fantiserar ihop i mitt huvud OCH det kan nog en pedofil också. En pedofil måste inte göra något olagligt, NÄr en pedofil gör det, så väljer han ett aktivt val där resultatet är en olaglig handling.
    Ingen får mig att tro att en epdofil aldrig tittar på barnporr
  • Nikkili
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-05-16 22:15:42 följande:
    Varför inte?

Det lär nog finnas flertalet pedofiler som aldrig tittar på barnporr, antingen för att det inte intresserar dem, för att de faktiskt försöker undvika det eller för att de inte har tillgång till det.
    Av samma anledning som heterosexuella vuxna någon gång kollar porrfil,bilder eller har sex
  • Nikkili
    Plutteli skrev 2011-05-17 00:58:14 följande:
    Så du tror att alla heterosexuella vuxna ser på porr regelbundet?
    Sa jag det???
    Jag sa något av alternativen!
  • Nikkili
    Plutteli skrev 2011-05-17 12:11:26 följande:
    Jovisst, men det är ändå ett jävla feltänkt att köra på "heterosexuell ser på porr, alltså ser alla pedofilet på barnporr".
    Saken är ju den att extremt många pedofiler fatiskt inte uteslutande tänder på barn utan tänder på vuxna också, alltså kan de tillfredsställas sexuellt helt genom att se på vanlig porr och ha sex med vuxna kvinnor/män. Vidare kan de se på tecknad barnporr (att det är olagligt tycker jag är åt helvete, men men, annan diskussion) utan att riktiga barn kommer till skada. De kan även nöja sig med att runka till egna fantasier utan att behöva bilder eller filmer på barn som utsätts för övergrepp!
    Det finns heterosexuella som tänder på våldtäkter, det betyder inte att de nödvändigtvis med 100% säkerhet rotar reda på filmer av riktiga våldtäkter, eller hur?
    Det finns många pedofiler som BARA tänder på barn och aldrig tänder på vuxna och som kollar på barnporr,studerar barn på lekplatsen och förgriper sig på barn......

Vad tycker du man ska göra med dom!
  • Nikkili
    Plutteli skrev 2011-05-17 12:11:26 följande:
    Jovisst, men det är ändå ett jävla feltänkt att köra på "heterosexuell ser på porr, alltså ser alla pedofilet på barnporr".
    Saken är ju den att extremt många pedofiler fatiskt inte uteslutande tänder på barn utan tänder på vuxna också, alltså kan de tillfredsställas sexuellt helt genom att se på vanlig porr och ha sex med vuxna kvinnor/män. Vidare kan de se på tecknad barnporr (att det är olagligt tycker jag är åt helvete, men men, annan diskussion) utan att riktiga barn kommer till skada. De kan även nöja sig med att runka till egna fantasier utan att behöva bilder eller filmer på barn som utsätts för övergrepp!
    Det finns heterosexuella som tänder på våldtäkter, det betyder inte att de nödvändigtvis med 100% säkerhet rotar reda på filmer av riktiga våldtäkter, eller hur?
    Sen skrev jag att alla sexuella varelser ser till att få utlpoo för sina lustar på det ena eller andra sättet,inte nödvändigt vis genom porr,men om man ser på sexindustrin så är den väldigt stor.
    Naturligtvis ser pedofiler till att bli tillfredsställda dom också,ingen kan få mig att tro att runkar till My little ponny!!
  • Nikkili
    Plutteli skrev 2011-05-17 21:31:02 följande:
    OM personen i fråga faktiskt förgriper sig på ett barn alt. ser på äkta barnporr skall personen låsas in, inte så jävla svårt. Med det menar jag inte att personen skall låsas in på vatten och bröd, eller med andra interner som gärna ser till att personen får ett hastigt avslutat liv.
    Att en pedofil tittar på barn som leker på en lekplats skiter jag dock blankt i.
    Just det och det är dom pedofilerna som vi pratar om,inte om dom som vi inte vet om,like lite som vi kan låsa in en mördare som ännu inte mördat.

Men om någon visar våldsamma tendenser så ska man akta sig för den personen,om en person visar sig ha dragning till barn så ska man akta sina barn för den personen.

Att en pedofil titta på barn på lekplatesen är en hypotes som du inte vet om,det är därför ingen rimlig jämförelse.
  • Nikkili
    Plutteli skrev 2011-05-18 11:12:12 följande:
    Eh, det var ju du som frågade min ang pedofiler som tittar på barn på lekplatsen.

Om man vet att en person är pedofil är det ju bara att se till att inte lämna sina barn ensam med den personen innan de nått puberteten, simple as that.
    Ja precis och då vill man inte bo nära en dömd pedofil!
  • Nikkili
    Plutteli skrev 2011-05-20 13:41:13 följande:
    Helre det än att bo bredvid en icke dömd.
    Ja ja...fortsätt du att akta dig för hundar som aldrig biter så aktar jag mig för dom som faktiskt bitit!
  • Nikkili
    Plutteli skrev 2011-05-21 18:47:07 följande:
    Å andra sidan, om man har samma koll på de man inte vet är pedofil som på den man vet är det, varför då flytta om risken att nått sker ändå inte finns där?
    Har man sunt förnuft så gör man det man kan för att skydda sina barn och dit hör att inte bo granne med en pedofil som har begått brott!
  • Nikkili
    Savant skrev 2011-05-22 00:03:56 följande:
    du menar väl allmänt, någon som har begått brott ? Tar en fylletur med bilen och bam, ett barn mellan stänkskärm och hjul.. eller knarkisen som tappar/ kastar påsen i ren nojja i busken vid lekplatsen osv.
    Nej jag menar inte allmänt,det finns eko brott och snatteri,stöld mm......men för övrigt alla som har skadat ett barn innan och är dömd för det...eftersom vi inte kan ge ett nackskott så får man hålla sig ifrån dom om dom nu skulle flytta in i området!

Och nej,det gör inte att jag inte håller ögonen på mina barn när det gäller andra ev pedofiler
  • Nikkili
    Plutteli skrev 2011-05-22 11:19:58 följande:
    Har man sunt förnuft inser man att vem som helst kan vara pedofil och gör det man kan för att skydda sina barn, och i det gör det varken till eller från ifall man bor bredvid en dömd pedofil.
    Har man sunt förnuft så VET man att inte alla är pedofiler och att man bör akta sina barn för dom som faktiskt är det och redan begått övergrepp....sen ska man alltid hålla ögonen öppna!
Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?