Inlägg från: SjälvaJag |Visa alla inlägg
  • SjälvaJag

Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?

Jag hade försökt på alla sätt få avskummet att flytta, skulle det vara omöjligt så hade vi flyttat.

• SjälvaJag
    Här och nu skrev 2011-05-15 10:31:13 följande:
    Avskum är den person som inte inser alla människors lika värde.
    Då är jag väl ett avskum, självklart är han/hon inte värd ett skit i mina ögon. Känner du dig träffad eller varför denna bitterhet?
  • SjälvaJag
    Här och nu skrev 2011-05-15 10:40:24 följande:
    Har själv blivit utsatt för en pedofil o han skulle haft vård om jag anmält, men människovärdet har han kvar.
    inte i mina ögon.
  • SjälvaJag
    Här och nu skrev 2011-05-15 10:47:04 följande:
    Dags att skilja på individ o handling.
    Försök inte få mig att tycka annorlunda, du komma aldrig lyckas.
    Jag fösöker inte få dig att tycka samma som jag och skulle uppskatta om du kunde försöka göra samma sak.
  • SjälvaJag
    Här och nu skrev 2011-05-15 10:55:39 följande:
    Handlar ändå om individ o handling o enligt lag har alla samma värde.
    Men har inte jag rätt till egen åsikt eller vadå? Får jag fängelse för att jag tycker pedofiler är mindre värda. Jag har svårt att tro på att du varit utsatt när du sitter och försvarar dem allt du kan.
  • SjälvaJag
    Här och nu skrev 2011-05-15 11:03:29 följande:
    Var försvarar jag dem allt jag kan? Jo, jag blev utsatt av släktens snälle farbror. Men människovärdet påverkar inte den fruktansvärda handlingen, som en frisk person inte begår.
    Jo värdet minskar avsevärt när en person utföra sådana hemska handlingar.
  • SjälvaJag
    Plutteli skrev 2011-05-15 14:54:43 följande:
    Förvisso, men att han/hon är dömd betyder inte att det är en pedofil det handlar om.
    Allas "jag skulle se till att han/hon flyttade på ett eller annat sätt" osv. DET är perfekta sätt för att få personen att verkligen göra brott igen. Kanske blir det inte ens egna barn som blir utsatt pga det, men någon annans.
    Sätter en "person" på ett barn så är han/hon pedofil! En sjuk varelse. De har inte i bostadsområden att göra, de borde sättas på en öde ö långt ut till havs.
Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?