Inlägg från: Linda1976 |Visa alla inlägg
  • Linda1976

Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?

fenja skrev 2011-05-14 08:18:24 följande:
    Jag hade inte svarat på tilltal eller bevärdigat monstret med en blick.

Jag hade inte terroriserat honom alls, och jag hade inte flyttat själv - men jag hade varnat mina barn och andra småbarnsföräldrar i närheten.

Han är straffad för det han gjort - men det betyder inte att jag måste umgås eller öht vara trevlig.

Eftersom pedofili dessutom är en läggning, och ingenting man kan bli "botad" ifrån, så hade jag även sett det som berättigat med en varning till andra barnfamiljer.
    Instämmer
    Cia o krabaten skrev 2011-05-14 08:22:00 följande:
    Jag hade vaktat på mina barn som en hök, inte låtit dem vara utan vuxens uppsikt.
    I längden skulle det nog bli ohållbart och då fick vi nog flytta på oss.

Detta hade jag gjort oavsett om jag skvallrat bland grannar eller nonchalerat honom eller vad som, skyddet över mina barn är prio 1. 
     Instämmer.

Sen är det nog iofs tveksamt om en dömd pedofil skulle godkännas i vår brf.... Hemska tanke. 
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976
    Pemmel skrev 2011-05-14 09:40:32 följande:
    Jag skulle bemöta honom som alla andra. Det innebär ungefär att man hälsar om man möts och pratar artigt en stund, någon enstaka gång, om vädret typ.
    Samhället har dömt honom. Det finns ingen anledning att jag gör det också och springer med skvaller och skitsnack gör jag inte.
    Däremot skulle jag hålla min dotter under extra uppsikt. Jag hade inte skrämt henne med specifikt honom, talar redan om att man inte ska följa med främmande människor och att ingen får göra någonting mot henne som inte hon vill.
    Vad ädelt. Jag skulle aldrig klara av att vara artig mot någon som jag vet begått vidriga brott, även om straffet är avtjänat. Ffa brott mot barn. 

Ekonomisk brottslighet kanske jag skulle kunna hacka i mig på ett annat sätt.... 
  • Linda1976
    Pemmel skrev 2011-05-14 09:56:03 följande:
    Visst och jag skulle garanterat tycka att han var en äcklig jävla skit. Men det ger inte mig en ursäkt att snacka skit och vara otrevlig.
    Jag skulle inte vara otrevlig, jag skulle totalt igonera. Och skitnack är ju sånt som inte är sant, skulle man prata med grannarna om hans/hennes brott - så skulle ju vartenda ord vara sant!
  • Linda1976
    Den allsmäktige skrev 2011-05-14 10:08:53 följande:
    Men vänta här nu. Pedofiler döms väl till vård inom rättspsykiatrin? Och man kan kastrera dem medicinskt så om han släppts från psykiatrin så klassar de honom som rehabiliterad. Inga problem alltså.
    Det är synd om pedofiler. De flesta som är det har själva blivit utsatta för övergrepp, och dem vill ni flytta ifrån eller rent ut sagt stöta ut ur samhället. För det kommer få någon att må bättre, eller hur?
    Min dotters säkerhet är viktigare än en pedofils rätt att bo varsomhelst.

Jag är inte övertygad om att kemisk kastrering botar nånting alls, dessutom är det väl inte särskilt vanligt? 
  • Linda1976
    Den allsmäktige skrev 2011-05-14 10:14:42 följande:
    Linda1976; Nu vet jag inte huruvida medicinsk kastrering är vanlig eller ej, men det finns som ett alternativ. Det innebär att mannen/kvinnan inte känner någon lust, och därmed ingen dragning till barn.

De flesta pedofiler utövar inte sin läggning, så du och din dotter går aldrig säkra.

Nä, självklart kan man aldrig helgardera sig....
  • Linda1976
    Här och nu skrev 2011-05-14 12:01:44 följande:
    Alla människor har samma värde vad de än gör, men kan bli berövade vissa rättigheter.
    Där håller jag inte med dig.

Efter vissa handlingar förlorar man i mina ögon människovärdet/rätten att leva. 
  • Linda1976
    Krake skrev 2011-05-14 12:26:30 följande:
    Ni som vill döda eller misshandla pedofiler, vill ni det även om erat eget barn växer upp och blir pedofil? Skulle ni döda eller misshandla ert barn då? Eller skulle ni heja på om någon annan gjorde det?
    Jag vill varken döda eller misshandla. Men låsa in på livstid - och ja, det gäller alla, oavsett om de är släkt m mig eller inte.
Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?