Inlägg från: Friedegard |Visa alla inlägg
  • Friedegard

Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?

Här och nu skrev 2011-05-14 11:53:07 följande:
    INGA människor är monster.
    Jag håller inte med. Inga männskor föds monster, men de kan bli. Genom att utföra vissa handlingar kan man faktiskt förlora sitt värde som människa. Jag behöver inte dra upp de uppenbara  exemplen.

Därmed inte sagt att man är ett monster enbart för att man är pedofil, det beror på hur personen har handlat. 
  • Friedegard
    Här och nu skrev 2011-05-14 12:01:44 följande:
    Alla människor har samma värde vad de än gör, men kan bli berövade vissa rättigheter.
    Nej det är det jag säger alla människor har inte samma värde. Men du ska göra bra ruttna grejer för att förlora sitt människovärde, men man kan till slut. 

Jag menar om Pol Pot och en annan person satt i en båt som sjönk, du har bara tid att rädda en av dem, inte fan hade man räddat Pol Pot först.  
  • Friedegard
    Den allsmäktige skrev 2011-05-14 12:27:38 följande:
    Snälla säg att du skämtar.
    Niiskuneiti skrev 2011-05-14 12:24:18 följande:
    För mig har den personen inget värde och jag hade aldrig accepterat att bo granne med ett monster. Därför hade jag flyttat. Tror inte heller att personen aktivt väljer att vara pedofil, men de som utövar sina fantasier har enligt mig förbrukat sin rätt att leva fritt i samhället och borde sitta inspärrade på livstid.
    Nu är inte jag någon slags expert, men tänk om din nya granne har någon slags mental retardation som gör att han inte förstår innebörden av vad han gjort. Tycker du fortfarande att han inte har något i samhället att göra?
    Om man har en mental retardation och effekten blir att man skadar människor ska man inte vara ute i samhället.

Där har vårt samhälle mkt arbete att göra, det är alldeles för många sjuka människor som får klara sig själv och inte mår bra.
  • Friedegard
    Kokomo skrev 2011-05-14 12:42:51 följande:
    Okej, men då är vi trots allt överrens om att du hade fel när du skrev att "en pedofil som har utövat sina fantasier kommer att göra det igen det är inget som går att bota på något sätt" ?

För övrigt tror jag att beteenden som ditt inte direkt gör det lättare för en pedofil att anpassa sig och leva att normalt liv igen utan snarare tvärtom. Det blir en ond cirkel som du delansvar i.
    ja det är ju bra och lovvärt att pedofiler ska få chansen att anpassa sig till samhället, det är ju ett NIMB-problem (not in my backyard) inte på mina barns bekostnad.

Hade du riskerat dina barn för att vara rättvis?
Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?