Vad kan man ha för husdjur?
Jag bor hemma hos mina föräldrar och hade som liten ett marsvin som var min stora kärlek tills det gick bort 2007. Sedan så skaffade min familj hund 2009 och hunden är, precis som marsvinet var, mitt allt. Kände att under de två åren jag inte hade något djur så blev allting så väldigt ensamt och jag mår väldigt bra av att ha något litet gulligt att ta hand om och gosa med.
Till hösten kommer jag att flytta på annan ort och plugga. Inte en optimalisk situation för att ha djur kanske, men det vore väldigt mysigt att ha något litet. Marsvin är ju ett alternativ, de är ganska enkla och enkla att frakta till föräldrarna om jag t.ex. ska resa bort.
Har någon förslag på fler, enkla djur men som ändå kräver lite ompyssling? Hamstrar är ju nattdjur, dessutom blir de inte så gamla så jag hinner ju knappt fästa mig vid djuret. Så något liknande marsvin, som blir några år, lätta att transportera men ändå kräver omvårdnad?
Eller ska jag kanske strunta i djur helt? Är jag självisk som tror att det skulle fungera?
Att skaffa djur är som att skaffa barn, man ska ha möjligheterna att ge dem allt de vill ha och behöver för att må bra.