• mamma83

så J**LA trött på min sons skola!!!!!!

Nu vet jag snart inte vad jag ska göra mer åt skolan... 
    har varit hemma med sjuka barn hela veckan. i tisdags natt blev min store son magsjuk o jag ringde till skolan och anmälde detta på tele svararen som man ska göra. i dag prata jag med min chef. då hade hans fröken ringt till mitt jobb o frågat om hon visste var jag o kevin va nån stans. o om hon hade mitt tele nummer..

Har gett dom mitt nummer flera gånger gör dom sejer sej inte ha det. senaste va för några veckor sen.  

Detta e så sjukt pinsamt.

kevin har även fått skäll flera gånger han varit hemma för dom påstår att jag ej har ringt. konfronterade läraren med detta o  då fick jag till svar att det inte e hennes ansvar att lyssna av tele svararen.  

Tog rektorn på detta förut o förklarade hur arg jag va o hur mycke jag skämdes. hon sa att hon skulle prata med lärarna o ta reda på vilken lärare det va som hade ringt.
    tycker verkligen inte detta e ok.

får dom verkligen göra så???? 

• Svar på tråden så J**LA trött på min sons skola!!!!!!
  • mamma83

det e inte offta. men nu det senaste har vi drabbats av sjukdom på sjukdom. och så e han väldigt mobbad i skolan så några gånger har han helt enkelt vägrat gå till skolan. 

• Carisma95

Att inte deras system fungerar ska väl inte påverka dig eller sonen?
    Vår sons skola har också en telefonsvarare dit man ringer och sjukanmäler. Man ringer alltså inte direkt till avdelningen! Sen hur de får ut informationen internt är ENBART SKOLANS ANSVAR, anser jag! Fungerar det inte, får de väl ändra sina rutiner...?

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • mamma83

ja tycker ju med det. tycker det e kränkande att dom ringer till mitt jobb o frågar.skämdes något otroligt. 

• Åssi

Vilket märkligt beteende.
    På mina barns skola är det väldigt noga med kontaktuppgifts-lapparna som ska fyllas i varje termin även om det inte har skett några förändringar. De har alla telefonnummer (hem, mobiltelefoner och till farmor och farfar).
    Man kan välja att ringa telefonsvarare, maila eller ringa till klassrummet på morgonen innan lektionerna börjar. Mail och telefonsvarare kollas på första rasten och har ingen sjukanmälan kommit in så ringer de hem och frågar.
    Jag har aldrig varit med om att det varit några problem med sjukanmälningar.

• Carisma95

Vänta och se vad rektorn och läraren kommer fram till. Skulle de återkomma till dig med besked eller hur tänkte de...? Och förresten, om hon inte har dina uppgifter, hur kunde hon veta ditt jobbnummer..?

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • mamma83

ja det e väldigt konstigt att dom hade jobbnumret. vet lixom inte om jag ska skratta eller gråta åt detta. 
    o jag VET att dom har mitt nummer.

har har ju gått där i 2 år. 
    ja på måndag ska jag gå o ta dom ett tag för e sjukt trött på hela skolan nu. det e aldrig annat än problem. 

• MrsMommy

Jag vet inte hur det funkar på er skola, men det är inte alltid så lätt att få ihop logistisken. Jag kan själv erkänna att jag kan hamna i sitsen att jag inte vet om föräldrarna har sjukanmält, eftersom många föräldrar inte lyssnar på oss när vi inför nya rutiner och kör på de gamla rutinerna i flera månader efteråt, och meddelandet då inte går fram. Speciellt om det finns en mobbningsproblematik involverad förstår jag att skolan är extra noga med att ha koll på ifall han verkligen är sjuk, missar man att en elev varit borta massor pga mobbningen riskerar man som skola att få skit efteråt. Sedan är det måga föräldrar som lämnar in nummer, men det är en siffra fel så man ringer fel i alla fall. Att de ringde till ditt jobba kanske har en förklaring? Det kan mycket väl vara så att personalen på skolan har gjort fel, men jag ser själv många falluckor där jag själv hade kunnat hamna i situationen att jag ringde till en förälders jobb...

Svar på tråden så J**LA trött på min sons skola!!!!!!