• Iluna

tips på hur man kan fixa ersättningen utan att behöva gå ner.

den första tiden kommer jag och bebisen att sova i ett eget rum på övervåningen, vågar inte ha han i stora sovrummet då båda våra andra barn ibland kommer upp på natten å slänger sig i sängen.

jag kommer flaskmata mitt barn och köket är där nere, vill komma på nått för att sliippa gå ner och slippa föra massa flaskor på natten, för att minska riskena tt de andra barnen vaknar.

nån som vet nå bra knep? vet att de finns flaskvärmare, men då kan amn ju bara ha en flaska i taget och man matar ju fler än en gång under natten.

• Svar på tråden tips på hur man kan fixa ersättningen utan att behöva gå ner.
  • Iluna
    jossposs skrev 2011-05-12 09:33:18 följande:
    Hej!

jag hade, med bägge barnen, en vällingvärmare, som jag satt igång när jag skulle somna, så att vattnet värmdes upp på golvet bredvid sängen.. och när barnet vaknade hällde jag bara i pulvret från vällingdoseraren så det blev drickfärdigt på några sekunder, PERFEKT

Gjorde så både med ersättningen och vällingen så jag slapp springa ned en trappa o göra det på natten.. underbart!
    vad hade du för vällingvärmare? blir den exakt rätt temperatur, eller kan det bli för varmt? hade du då de andra flaskorna med redan kokat vatten som du bara bytte med när dom ätit klart den första? blandades pulvret ut bra trotts att vattnet inte va rktigt hett?
  • Iluna
    sarsparis skrev 2011-05-12 20:11:10 följande:

Termos med lagomt varmt vatten i hade vi, funkade jättebra. Se bara till att termosen inte använts till något annat än just vatten. Jag tog alltid termos med mig även när gick på stan eller dyligt.

höll sig vattnet i bra temperatur hela natten då??? kan tänka mig att man kanske ändå måste fylla på den under natten när barnet börjar äta lite mera?
Svar på tråden tips på hur man kan fixa ersättningen utan att behöva gå ner.