3 bilbarnstolar/bälteskuddar i baksätet - hjälp!
Jag har 3 barn som är 5år, 3år och 6 mån. Att få plats med dem med bilbarnstolar i bilen är inte helt lätt. Vi ska på semester och ska hyra bil. Jag har ringt olika hyrbilsfirmor och de kan inte garantera att vi får en bil utan airbag på passagerarplatsen, så vi behöver få in alla barnen i baksätet. Jag kan tänka mig att de 2 äldsta åker på bälteskuddar (istället för bältesstol& bilbarnstol) och minstingen i babyskydd, men finns det någon smal modell på bältesstol som gör detta möjligt?? Isåfall vill jag köpa 2 sådana.
Vi vill inte behöva hyra en van (el 7-sitsig bil) för det blir jättedyrt och vi är ju trots allt bara 5 pers.
Någon som har erfarenhet av detta?
Hemma har vi en volvo v70 (nyaste modellen) och även här lyckas vi inte få in alla i baksätet. Jag skulle vilja att det skulle funka när inte babyskyddet används längre. Kanske om vi bytte bilbarnstolar? Vi har en BeSafe Ici Kid och en Britax Highway och stora tjejen bar en Britax KidFix (bältesstol). Någon som har erfarenhet av 3 små barn bak i en v70 - vilka stolar kan användas och hur ska de placeras?
Jättetacksam för svar!!!