• lia27

Finns det ingen som bor nära Nacka forum/Sickla centrum ???

Ser hela tiden en himla massa mammor som drar barnvagnar och är själva utan bebis,är själv en av dom då jag inte känner en enda person som bor söder om stan.
    Jag är 29nyssfyllda min son är 2månader,vi bor i saltängen och det hade varit supermysigt att ha ngn att gå ut och dra vagn med.Det är sååå tråkigt att göra det själv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-11 21:20
    Aj då det ska ej vara utan bebis utan med bebis så klart:)))Vart så ivrig med att skriva snabbt:)

• Svar på tråden Finns det ingen som bor nära Nacka forum/Sickla centrum ???
  • ToK

Jomen visst finns det väl det!

Själv bor jag i Fisksätra och har 10 minuter till Nacka forum och 15 minuter till Sickla köpkvarter.

Jag är 22 år och min dotter är född den 22/2 och är alltså 11 veckor gammal! Jag har hund och prommenerar mycket, men det blir lite tråkigt att gå själv så ofta!

• lia27

Men sååå roligt jag är oxå trött på att gå ut o gå själv:) har du ngn  FB?

• ToK

Jag är nog en av dom få som faktiskt inte har FB! Det började som en "anti"-grej, att alla var så hysteriska över FB och att ALLA skaffade det, så då lät jag bli helt enkelt. Sen har det väl inte bara blivit av efter det :)

Däremot bloggar jag på www.hejtina.blogg.se

• lia27

:) kul med blogg:)
    säg gärna till om du vill ses o promenera el fika el varför ej ses på öppna förskolan när de har dagar då man får komma med bebisar upp till 6mån:)

• ToK

Ja men visst är det roligt med en blogg! Det gör att jag inte känner mig lika ensam :) Det är märkligt men läsarna blir tillslut bekanta på något sätt och man får feedback och kommentarer hela tiden. Man får verkligen respons och kan dela med sig av sitt liv och prata av sig lite, även om det är mest främligar! Efter ett tag lär man ju känna dom mer och mer, även fast man aldrig träffats, och vissa känns nästan som vänner trots att jag aldrig träffat dom. Jag trodde aldrig att jag skulle blogga men nu när jag gjort det i 1 år tycker jag verkligen om det :)

Det vore jätteroligt att träffas! Jag känner väldigt få människor som bor här i närheten så om man vill göra något lite spontant så är det svårt eftersom det är så långa avstånd till min familj och mina vänner :) Finns det många öppna förskolor här i närheten? Det finns ju en i fisksätra dit jag går ibland, har du varit där?

• lia27

Det finns en öppen förskola här i ektorp/saltängen den e ganska liten o mysig har öppet på måndagar för bebisar 0-6mån

Ang blogg så skriver jag lite själv men mest som dagbok:) inget som ligger uppe på ngn speciellt sida.
    Men jag känner ganska många bloggare däremot som lever för bloggen:)

• ToK

Där har jag inte varit :) Däremot var jag där i ektorp på Nacka sjukhus när jag gick till min barnmorska, Cecilia Odda. Tyckte att hon var himla bra faktiskt!

På måndagar går vi på babymassage faktiskt så det kanske blir lite mycket att åka först till den öppna förskolan och sen iväg på massage för min lilla! Öppna förskolan här i fisksätra har "babyöppet" på onsdagar :)

• lia27

så kul vart går ni på babymassage?Men vi kanske kan gå ut o gå tisdag el onsdag ?Spelar ingen roll vart för mig ...har du msn,skype?:)

• puttelina89

hej hej... jag är hemma med nr 2 som är 4 månader, skulle vara kul att ha någon att promenera med! bor i fisksätra

• lia27

hejhej vad roligt jag bor i saltängen inte så långt med bussen till fisksätra :)

• puttelina89

vi kanske kans es och ta oss en promenix någon dag.

Svar på tråden Finns det ingen som bor nära Nacka forum/Sickla centrum ???