• CarolinW

McDonalds mat till barn

Jag personligen är helt anti allt  vad McDonalds, Burger King och sånt heter till min 3-åring.
    Detta beror nog på att jag själv jobbade på McDonalds när jag var gravid och 1 år efter min mammaledighet.
    Det var avskräckande för mig då jag fick se barn runt 5 månader som fick äta McDonaldsmat, dricka läsk och juice.

Självklart är jag inte perfekt utan jag har vid enstaka tillfällen låtit min son äta på McDonalds, dock äter han inte hamburgare lr nuggets. Så det blir fruktpåsar och mjölk/vatten och att man delar på en pommes.

Så jag är nyfiken på hur ni ser på snabbmat.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden McDonalds mat till barn
  • Bergatagen

Mina barn (tre st, 2 -6 år) ) får inte äta på Mc Donalds. Blir högst en gång om året. Det är inte mat för barn.

• lillansmy

Har inge barn än, men när de väl kommer så kommer de få äta mcd ibland.. Jag själv jobbar på mcd och visst, de e inte bästa maten men det finns sämre mat också. Ofta är det själva upplevelsen att vara på mcd som är det roliga för många barn, iaf vad jag sett på mitt jobb. Det är ballonger och glass på helger något som barnen älskar. Och det vill inte jag beröva mina barn, jag anser inte att det skadar nån gång ibland :)

• HejaFreja

Röstade annat.
    Vi äter där ibland, och då får hon en hamburgare, morötterna och äpplena, samt mjölk att dricka till.
    Har svårt att se det farliga i det.

Men sen är vi en sån där familj som äter pizza också... ;P

• Storbarnsmamman

Varför inte?
    Vi äter det inte speciellt ofta, men har inga problem med att låta mina barn äta det någon gång ibland.  

~ Niklas -91, Isabella -94, Alexander,Benjamin & Felix -99, Alice & Matilda -04, Elian -07 & Oliver -10 ~
  • muffin

fast hamburgaren är bättre än pommesen...

Vi äter mycket sällan på Mcdonalds för att det är skräpmat och det äter vi inte så ofta. Vi äter inte heller godis mitt i veckan och dricker väldigt sällan läsk. Detta gäller hela vår familj..som i väldigt många andra familjer.

Om vi äter på Mcdonalds, vilket händer någon gång ibland för att någon i familjen blir sugen på det, vi ligger ute på vägarn eller av annan anledning så beställer alla de det vill ha. Vår 3 åring brukar vilja ha happy meal med cola. Vår 1,5 har ännu inte varit där...eller jo när han var bebis och då inte äter riktig mat.

Vart jag vill komma är att om man känner att man äter skräpmat ofta så kanske man bör tänka till och ge barnen morötter istället för pommes t.ex men om man som de flesta familjer oftast äter husmanskost hemma så kanske det inte är världens grej att äta på donken ibland och då äta vad man har lust med.

• brünnhilde

Min treåring har varit på "max" en gång i hela sitt liv. Han avskydde maten. Till hans föräldrars förtjusning....

• Pia och Elna

Nu äter vi inte där själv annat än i nödfall men jag ser inget konstigt i att ge min dotter bröd, köttfärs och grönsaker till middag. Däremot är hon för liten för läsk m.m. och även när hon blir större kommer vi ha restriktioner på sådant.

• Mälaröbo
    Bergatagen skrev 2011-05-11 20:19:26 följande:
    Mina barn (tre st, 2 -6 år) ) får inte äta på Mc Donalds. Blir högst en gång om året. Det är inte mat för barn.

Får inte, eller ibland?? Förstår inte?? Är det INTE mat för barn eller ÄR det mat för barn, men max 1 gång/år??
  • finelinan

Jag röstade på annat. Vi går till McDonalds ibland när vi är ute på stan eller någonstans. Så länge man äter en varierad kost och rör på sig är det inget farligt att äta bröd, hamburgare och pommes frites då och då. Det är precis som all annan mat. Farligt blir det först när man äter det ett par gånger i veckan...

• Leoella

Vår son är 3,5 och får äta snabbmat. På McDonalds äter vi kanske någon gång i månaden max (finns ej där vi bor), annan snabbmat kanske 2-3 gånger per månad. Han gillar inte kolsyrad dryck så läskproblemet har vi inte. Han älskar pommes och äter helst bara det på McDonalds-menyn. McNuggets är också poppis.

Jag ser inte det som något problem då vi i övrigt äter en hyfsat balanserad kost hemma.

Svar på tråden McDonalds mat till barn