Inlägg från: Anette91 |Visa alla inlägg
  • Anette91

Min pojkvän sitter i fängelse....

Hej förlåt att jag snor tråden lite men så att jag har en "pojkvän" i fängelse, en E-anstalt = Öppen? :/
    Vi har inte varit tillsammans mer än sådär 3 veckor men känt varandra i flera år och jag visste att han skulle åka in över 1år men nu saknar jag honom så sjukt mycket att de gör ont & han har inte fått min direkta adress och undrar om jag kan utan att han ansökt om de tidigare kan skicka brev till han ? :/ Det är snart 2v sen han åkte in.
    Och är de då adressen på kriminalvårdens hemsida ? :/
    Kommer han få breven (dock genomlästa har jag förstått) även fast inte han ansökt om de tidigare ?? :/

En fråga till, hur länge tror ni att han kommer sitta när han fått 1 1/2 år för medhjälp vid grovt rån?
    Har läst att man kan få permiss inom 3/4 av straffet alltså ca halvår?
    Kan han få komma ut helt innan straffet är slut ?
    Hur strikta är de med straff och att få flytta närmare kommunen?

Tacksam för svar, inboxa gärna mig om ni vill ..

• Anette91

Tack för ditt svar.
    Trodde de vart tvunget att få tillstånd o massa för brev oxå för de sa han, att de var så när han var på häktet ..
    jaa, det är en öppen anstalt. Jag ska se om jag ska ringa eller skriva till dem, känns skumt oxå.
    Han har inga alkohol/drogproblem "/ Men hoppades att få en fotboja eller åtminstone komma till den öppna här i stan istället för långt hemifrån.. men de är alltså minst 6mån, men då vet jag iaf att jag kommer få träffa han snart iaf (:
    Ännu en fråga är om de räknar bort häktestiden (40dagar på dem här 18mån)
    har ju hört att de varit så på långa straff ? "/
    Kan man då räkna med att de "bara blir 17mån" .
    Tack på förhand =)

• Anette91

Okaay men då kanske han babblade om nåt annat tillstånd >______<
    Han e i mariestad, nånstans >_<
    Men då vet jag hur jag ska skriva, jobbigt att formulera sig rätt till honom bara "/
    Man kan ju hoppas på fotboja, han ska inte göra nåt dumt har han iaf sagt "/ =)
    Okaay men då kan jag räkna med 17månader =) dock snart 16 ;) Månaden har bara sprungit iväg..

Hur har du gjort? Har du stannat hos din pojkvän eller gått vidare?

Skulle du lita på nån som sa " jag älskar dig" första gången, dagen innan han åker i fängelse på bestämt datum
    o på 18mån straff ?? "/
    Eller tror du att han bara vill visa kärlek den "sista tiden tillsammans på länge" ...

• Anette91

Jag får kämpa igenom detta helt enkelt =)

• Anette91

Fick samtal ifrån min pojkvän ikväll sa att jag kunde skicka pengar till telefonkort, vad kan sånt kosta? "/

• Anette91

Tror han ska försöka sluta röka, han sa nåt om det iaf får se hur de kan funka.
    Jag har inte tänkt skicka så mycket, har ingen bra ekonomi själv (3700kr/mån = Försörjningsstöd)
    så får nog bli en femtio kronor så kommer han en bit åtminstone :/ Men tack för svaret iaf.

• Anette91

Lite mer frågor kring samtalskort : Markeringar? 100min eller vad? För han sa nåt om att de går /minut
    Aa får hoppas att de kan funka med att jag skickar lite pengar ^^ Bättre än inget alls =)

• Anette91

Anonym: Hon kanske inte orkar finnas aktivt på FL längre?

Svar på tråden Min pojkvän sitter i fängelse....