• 78L

Låter du ditt barn(under 5 år) använda baddräkt alt. tvådelad bikini?

alvaereva skrev 2011-05-10 22:16:01 följande:
    Min dotter har baddräkt på sig (en ganska så täckande), av den anledningen att jag inte vill smörja hela hennes lilla kropp när hon badar ute.
    Det är ett medvetet val och jag är varken korkad, omedveten eller försöker skyla hennes obefintliga bröst.
    Jag vill heller inte sexualisera eller peka ut hennes kön för allmänheten.

När min dotter badar i sin baddräkt är det endast andras fördomar som isåfall skulle könsbestämma henne. Eller hur var det nu, är det bara flickor som får ha baddräkt? Vem har bestämt det isåfall?

För övrigt tycker jag att TS går ut otroligt aggressivt och fördomsfullt och uppfattar det som en kränkning både för egen del och för min dotters räkning. Tänk att det går omkring folk på stranden och funderar på om jag som förälder är korkad pga att min dotter badar i baddräkt, samt funderar på vad min dotter har för kön och glor på hennes kropp som att den vore sexualiserad. Den enda som sexualiserar min dotters kropp är isåfall TS och folk som delar hennes åsikt.
    En badräkt täcker mer kropp och skyddar den från solens starka strålar.
    Ser bara fördelar med det....
Svar på tråden Låter du ditt barn(under 5 år) använda baddräkt alt. tvådelad bikini?