Inlägg från: MammaJohanna1 |Visa alla inlägg
  • MammaJohanna1

Låter du ditt barn(under 5 år) använda baddräkt alt. tvådelad bikini?

Dottern på tre år har UV-dräkt. Det skyddar mot solen, annars hade hon kunnat vara naken eller haft shorts. Jag skulle aldrig ta på henne en bikiniöverdel, av samma anledning som jag inte skulle låta henne ha en BH - hon har inga bröst att stoppa i den.

• MammaJohanna1
    morochmer skrev 2011-05-10 19:07:00 följande:
    Så om hon ser en bikini i sin egen storlek som hon skulle älska att ha . HUr skulle du då motivera till henne att hon inte får den?

Hur skadar det henne att ha den bara för att hon inte har bröst. Den är inte anpassad efter en kropp med bröst utan en barnkropp.
    Argument 1: "UV-dräkten gör att du inte bränner dig på huden när du badar" (hon är extremt solkänslig)

Argument 2: "Jag tycker inte att du behöver en sån här, för du har inga bröst. Det är som en sån där BH som jag har vet du, det kan du ha när du blir större".

Argument 3 (egentligen inte något argument): "Nej, du får inte en sån, jag struntar i att Maja-Stina har en. Du får ha bikinitopp när du blir större".
  • MammaJohanna1
    morochmer skrev 2011-05-10 19:22:43 följande:
    Agument 1 funkar ifall barnet som ska ha den behöver en uv-dräkt och ifall bikinin aldrig kan användas annrs tex i badhus.

Argument två fallar ifall hon inte alltid får gå med barn överkropp så länge hon inte fryser.

Och det tredje sa du själv, det är inget argument.

Vi badar inte i badhus. Gillar inte klor. Alla barn behöver skyddas mot solen, även om mitt barn är känsligare än andra.

Jag ser inte några problem med att gå i bar överkropp om det inte vore så att hon skulle bränna sig. Sen att man har kläder på sig på stan tycker jag är en självklarhet

Sen behöver faktiskt inte en treåring bestämma allt
Svar på tråden Låter du ditt barn(under 5 år) använda baddräkt alt. tvådelad bikini?