Inlägg från: lindaha |Visa alla inlägg
  • lindaha

Låter du ditt barn(under 5 år) använda baddräkt alt. tvådelad bikini?

Jag skulle aldrig sätta på mina tjejer en bikiniöverdel! Jag tycker att det ser hemskt ut när små flickor springer omkring med det på sig.
    Men oftast har de uvkläder på sig när vi är vid stranden.

Äldsta dottern, 3.5år sitter bredvid mig och fick precis syn på annonsen här till höger, "ta familjen till Italien" där det sitter en tjej i en badring och så har hon en bikinöverdel på sig.
    Hon reagerade direkt och sa "har hon en bh på sig, varför då?"

Nä barn ska vara barn och inte behöva bli sexualiserade  

• lindaha
    Busbellan skrev 2011-05-10 18:37:51 följande:
    Så du sexualiserar barn som har överdel på sig?
    det gör inte jag öht, måste vara därför jag tycker det är helt ok för barnen att ha det, likaså bada nakna om de vill det
    Hela grejen med bh är ju sexualiserad. Bh är till för att dölja brösten, därför att de är sensuella och ska inte visas offentligt. Ett barn ska inte behöva ha den pressen på sig, jag LOVAR att det kommer komma förr eller senare.

Att sätta på mina tjejer en bh är, för mig, som att jag skulle sätta på dom hela den förställning om hur en tjej ska se ut, vara, bete sig och att man minsann ska dölja någonting som de inte ens har.

För mig är en bh ett stöd för en byst som kan göra ont av att inte ha stöd, knappast någonting som ett barn behöver. 
Svar på tråden Låter du ditt barn(under 5 år) använda baddräkt alt. tvådelad bikini?