kommande år skrev 2011-05-09 18:00:11 följande:
Känner 2 Stefan, en fullt normal och en lite knepigare, men inte onormalt konstig ändå.
Jag är lite nyfiken på hur du menar då jag aldrig hört om detta innan.
Är det något lokalt?
Vet bara att det används som ett begrepp i vissa studentkretsar i U-sala och som jag skrev har jag själv fått uppleva ett stort antal egensinniga Stefans, ska ge ett par korta exempel.
En Stefan, ville gärna bli miljonär genom en uppfinning, han hade massor av suspekta idéer på sådana t.ex. ville han försöka uppfinna en kokbok, killen i fråga var inget vidare på att laga mat utan han tänkte samla andras recept och sälja dyrt i affären (där sådana ofta är gratis) en annan grej han tänkte var att skaffa plastbehållare för förvaring av grönsaker i kylskåp men sådana finns ju redan.
En annan Stefan åkte iväg och köpte en pizza åt en okänd man som satt på en parkbänk, Stefan trodde han var hemlös och hungrig för han såg lodig ut :)
En tredje Stefan i skolan fick ständiga utbrott och välte stolarna i klassrummet utan synlig anledning
En fjärde Stefan är en riktig mansgris som tycker att hans tjej ska göra allt, jobba, städa sköta barnen, reparera huset- själv gör han inget av detta utan dricker folköl och pratar fotboll.
En femte Stefan är evig ungkarl, sitter ofta och stirrar på den han pratar med och kan aldrig låta någon annan lämna en offentlig plats, t.ex. en restaurang, sist utan då dröjer han sig kvar tills det blir pinsamt att vänta ut honom.
Detta var ett smakprov- Det finns många fler exempel :)