• Sally

Tips inför resa

Ja, det verkar vara löst för din stora tjej men en ds och filmer, osv, men den lilla blir nog svårare. Vi reser till USA minst en gång per år, och just mellan 1 och 3 år är svårt! Jag skulle inte tipsa små kortlek osv - de bara triller ner och man måste krypa och leta stup i kvarten, inte så kul. En etch-n-scetch (magnetisk ritblock men penna på snörre), eller böcker. Några extra vaxkritor så att man slipper hämta alla på golvet. Jag tror du ska ställa in dig på många promenader på gången. Fönstret blir kul en stund också. Dockor osv kanske? Har du enkla typ memory spel på t.ex din telefon kanske?

• Sally

En annan sak. Jag tror du skrev att du tänker köpa en vagn på plats. Med 2 mellanlandninging, kan det bli jobbigt att inte ha en vagn på flygplatserna. Jag skulle rekommendera att du överväger köpa en lagom smidig vagn innan som både fälls ihop och har fullt (eller nästan) liggläge.

Sedan ska du inte vara så orolig att du glömt något. Allt går att köpa i USA och just nu ät dollarn mycket låg så det är dessutom billigt. Köp inte kläder eller skor innan, utan sådant är så billigt och bra i USA! Vi packar alltid med oss en extra tom resväska som vi lastar på med nya inköp...

Svar på tråden Tips inför resa