• Hey you

Bältet i bilstolen släppte...

Har en 0-4 års bilstol till grabben.Han fyllde 3 för några månader sen. Idag när vi kommit hem ifrån en åktur med bilen så vart hans bilbälte alldeles löst. Det som håller fast hans bälte är alltså sönder. Blev skit skraj, hade vi smällt så hade han flugit ur stolen...*katastrof*  Nu blir de till att byta stol i rappet. All garanti o sånt har gått ut. Men nu till min stora fråga. Hur hade du gjort? Köpt en bakvänd stol o sen en ny bältesstol, eller du hade köpt en bältesstol dvs så han sitter frammåt redan nu? Att han vänds fram redan nu känns inte bra....vet att man inte ska tänka pengar utan säkerheten går före. Men det är mkt pengar de handlar om...

• Svar på tråden Bältet i bilstolen släppte...
  • Hey you

nämen gud va dum jag känner mig nu...pinsamt men tanken har inte en slagit mig, jag har varit så inne på bältesstol eller inte..

• IsaCMoJs

Jag skulle köpt en bakåtvänd!!

• cicci85

Självklart en bakåtvänd! Jag skulle köpt en Britax twoway, den är vändbar, men som alla vändbara stolar så rekommenderas att man använder dem bakåtvända tills de är urvuxna och inte använder den framåtvänd!

Twoway är den rymligaste bakåtvända stolen så barnen verkligen kan åka bakåtvända tills de väger 25 kg och är ca 125 cm långa
    Man brukar kunna hitta den ganska billigt http://www.blocket.se/hela_sverige?q=two+way&cg=4040&w=3&st=s&c=4043&ca=10&l=0&f=c&md=th&sp=1

Att sätta en 3-åring i framåtvänd stol skulle jag inte en fundera på!
    ">

• Tutilure

Hur gammal är stolen och har ni kvitto kvar?
    Du skulle kunna reklamera stolen, för så ska det ju inte bli.

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • Pia och Elna

Vad var det för märke på stolen?

• Misery

Ring företaget som tillverkar stolen så ordnar det sig nog ska du se.

• Cecci78
    Tutilure skrev 2011-05-07 07:07:07 följande:
    Hur gammal är stolen och har ni kvitto kvar?
    Du skulle kunna reklamera stolen, för så ska det ju inte bli.
    säger precis samma sak! Hur gammal är stolen? Om den inte är jättegammal är det ju något du ska reklamera. det är ju livsfarligt att en sådan sak händer! Du har reklammationsrätt i 3 år och även om den är äldre ska du höra av dig för det ska bara inte hända.

Rekommenderar också en bakåtvänd Two Way, absolut inte framåt till en så liten, min långa 6-åring kan fortfarande ha sin two way bakåt så den kan du ha i flera år till
  • Hey you

Det är en akta graco duologic tror den heter så. den är 3,5 år. Har kvittot kvar. Vi va inne o pratade med affären idag o vi fick faktiskt reklamera o fick en ny. Trodde verkligen inte att det skulle gå men de va jätte trevliga. Har handlat väldigt mkt där så de va kanske därför

• RoseMj
    Hey you skrev 2011-05-09 20:30:21 följande:
    Det är en akta graco duologic tror den heter så. den är 3,5 år. Har kvittot kvar. Vi va inne o pratade med affären idag o vi fick faktiskt reklamera o fick en ny. Trodde verkligen inte att det skulle gå men de va jätte trevliga. Har handlat väldigt mkt där så de va kanske därför
    Vad bra att det löste sig! Och att det blev en ny bakåtvänd! :D
Svar på tråden Bältet i bilstolen släppte...