• Mara

Ditt barn som är född 2005 - hur sitter han/hon i bilen?

För att förtydliga:

Med framåtvänd bilstol med egna bälten menar jag den här typen:
    http://www.babyland.se/duoflex--xtp-promo_x_AKG8N97PRMB.aspx

Med framåtvänd med bilens egna bälten menar jag den här typen:
    http://www.babyland.se/caro-11-svart-rod-319_x_36840319.aspx

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 15:21
    Berätta gärna hur lång ditt barn är och hur mycket han/hon väger.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ditt barn som är född 2005 - hur sitter han/hon i bilen?
  • myskatt
    myskatt skrev 2011-05-06 19:43:36 följande:
    Bakåtvänd i baksätet.
    Just ja, hon väger 21 kg och är 117 cm.
    Mamma till ~ Tilde ~ 051202 ~ myskatt.com
  • MorMargit

Har inget barn fött 2005 men svarade ändå. När min dotter var 6,5 år bytte vi från bakåtvänd bilbarnstol till bältesstol ( bilens bälten alltså). Vi har en bakåtvänd Twoway kvar i bilen, som lillasyster använder och den har även dottern suttit i ibland när vi haft fullt med andra barn i bilen. Hon kan sitta i den fortfarande och fyller 9 år i år

• Tygtiiger

I en framåtvänd isofix bältesstol i baksätet (med bilens bälten). Vi fick vända honom när han var lite mer än fyra år, för han fick inte plats.

Krupke, we've got problems of our own!
  • Ruggugglan

Min dotter är född i november 2005. Hon väger 29kg och är ca. 125 cm lång. Hon sitter i bältesstol.

• Cecci78

6 år, 123 cm, bakåtvänt en en Britax Two Way

• 3 barns mamma84

122 cm och 22 kg och blir 6 år 7 juni född 2005
    Hon sitter på Kudde

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
  • cicci85

Han satt bakåtvänd tills han vägde 25 kg och nyss fyllt 5 år (juli förra året) men nu sitter han i en bältesstol.

Asså, stolen som är länkad till, duoflex, använder man inte med stolens internbälten, använder man den framåt ska man bara använda bilens bälte.

• Tant Green

Framåtvänd stol med bilens bälten. Fyller 6 i augusti, 118 cm och 21 kg.

• Boothwalker

Mowgli har sån brio bältesstol som länkades i TS...

♪♫♪ Ajv siin vat aj chous änd ajv siin vat aj niid, änd dät is enaff, tu vant mår vud bi griid. ♪♫
  • annca

Bältesstol, stol med bilens bälten alltså, men jag skulle nog kalla den mest lik kudde alltså, eftersom man kan plocka bort ryggsödet helt...

Hon är drygt 120 cm lång och väger ca 20 kg.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Svennis

Bältesstol.

Hade egentligen velat att sonen skulle suttit bakåtvänt mycket längre men vi vände på honom direkt när han fyllt fyra pga hans kraftiga åksjuka

Dottern, som är äldre, fick vänta längre med att vända på sig. Hon växte ur den bilstolen hon hade då hon var ca 4.5 år och eftersom vi hade behov av den till lillebror så fick hon en bältesstol istället.

Yngsta sonen, som nyss fyllt fyra, är på väg att växa ur sin bilstol och behöver snart en bältesstol han också men jag försöker dra ut på det så länge som möjligt...

• cicci85
    Svennis skrev 2011-05-13 19:24:46 följande:
    Bältesstol.

Hade egentligen velat att sonen skulle suttit bakåtvänt mycket längre men vi vände på honom direkt när han fyllt fyra pga hans kraftiga åksjuka

Dottern, som är äldre, fick vänta längre med att vända på sig. Hon växte ur den bilstolen hon hade då hon var ca 4.5 år och eftersom vi hade behov av den till lillebror så fick hon en bältesstol istället.

Yngsta sonen, som nyss fyllt fyra, är på väg att växa ur sin bilstol och behöver snart en bältesstol han också men jag försöker dra ut på det så länge som möjligt...
    Ett tips, köp en Britax Twoway så kanske han kan åka bakåtvänt några år till? Hur stor är han?
  • Svennis
    cicci85 skrev 2011-05-14 11:42:15 följande:
    Ett tips, köp en Britax Twoway så kanske han kan åka bakåtvänt några år till? Hur stor är han?
    Han är ca 100 cm lång och väger nästan 18 kg. Är bara åksjuk nån gång ibland
  • Cecci78
    Svennis skrev 2011-05-14 19:58:22 följande:
    Han är ca 100 cm lång och väger nästan 18 kg. Är bara åksjuk nån gång ibland

då får han troligtvis plats länge till i en Two Way, min pojk är 123 cm o har lite kvar till den är urvuxen

• Svennis
    Cecci78 skrev 2011-05-14 20:19:36 följande:

då får han troligtvis plats länge till i en Two Way, min pojk är 123 cm o har lite kvar till den är urvuxen

Svar på tråden Ditt barn som är född 2005 - hur sitter han/hon i bilen?